Potrivit specialistului în conducere defensivă, mulți șoferi au obiceiul să apese ambreiaj-frână atunci când frânează. Totuși, acest lucru înseamnă „uzură prematură” și „lipsă de siguranță”, spune el.

Titi Aur spune că mulți șoferi fac această greșeală

Titi Aur spune că obiceiul este „corect pentru școala de șoferi”, deoarece „te deplasezi cu viteză mică”, iar la fiecare frânare tremură mașina. Din acest motiv, spune el, instructorul subliniază că trebuie călcat ambreiajul și pe urmă frâna.

Instructorul face asta ca să „nu-i strici lui mașina” și ca să „conduci fără acele vibrații”. Mai mult, riști să-ți moară motorul sau să-l zdruncini pe examinator, spune Titi Aur.

În opinia specialistului, mulți oameni rămân cu acest reflex, deoarece așa au învățat.

„Când am spus asta public, au sărit instructorii de la școlile de șoferi la mine, unii foarte agresiv, dar e vorba de o greșeală pe care ei o fac. În timpul școlii de șoferi te învață ca de fiecare dată să calci prima dată ambreiajul și apoi frâna. E un lucru corect pentru școala de șoferi, deoarece te deplasezi cu viteză mică, iar la fiecare frânare, dacă apeși pe frână, tremură mașina. De aceea instructorul îți spune: Calcă ambreiajul și pe urmă frâna! El face asta și ca să nu-i strici lui mașina, și ca să conduci fără acele vibrații, și să nu îți moară motorul sau să-l zdruncini pe examinator.

Nu explică și nu insistă nimeni că după asta, după ce reflexul te face să știi când să calci ambreiajul, să nu mai frânezi așa. Rămâi cu reflexul, pentru că așa ai învățat. Eu mai glumesc și spun că instructorul te-ar învăța, dar tu, bucuros că ai luat examenul, l-ai îmbătat și a uitat să-ți spună. E o glumă, bineînțeles, dar ar trebui ca instructorul să insiste pe treaba asta”, a explicat Titi Aur, conform DC News.

titi aur
SURSA FOTO: Facebook

Specialistul spune că obiceiul este unul greșit

Totuși, a călca ambreiajul la fiecare utilizare a frânei înseamnă și uzură prematură și lipsă de siguranță. Titi Aur a explicat că ai de ce să calci ambreiajul doar când schimbi viteza, sau după ce ai frânat și ajungi sub-turat, pentru a scoate pe liber sau retrograda.

Conform specialistului, călcarea ambreiajului la frânare e o chestiune greșită rămasă din timpul școlii de șoferi.

„În Austria faci școala de șoferi, iar șase luni după ce ai făcut școala de șoferi ești obligat să faci un curs de conducere defensivă. În timpul școlii de șoferi nu poate să te învețe instructorul totul. La cursul acela, unul din lucrurile de care te dezvață e să nu mai calci ambreiajul când frânezi. Acum vor fi din ce în ce mai multe mașini cu cutie automată. De asemenea, în mai multe state din SUA e obligatoriu în școala de șoferi să frânezi cu stângul. Probabilitatea să conduci o mașină cu schimbător de viteze e aproape de zero, iar ca să nu mai încurci picioarele, dreptul e pentru accelerație și stângul pentru frână.

A călca ambreiajul la fiecare utilizare a frânei înseamnă și uzură prematură și lipsă de siguranță. Ai de ce să calci ambreiajul doar când schimbi viteza, sau după ce ai frânat și ajungi sub-turat, pentru a scoate pe liber sau retrograda. Călcarea ambreiajului la frânare e o chestiune greșită rămasă din timpul școlii de șoferi“, a mai spus Titi Aur.

Amintim că Titi Aur este este un pilot de raliuri român. Acesta a debutat în Raliul Brașovului, în anul 1986, pe o mașină Dacia 1300. Printre altele a pilotat și Ford Escort RS Cosworth. Totuși, cele mai bune rezultate le-a avut cu Toyota Celica 4WD.