Astfel, putem spune că pentru sustenabilitatea pe termen lung a oricărui business implementarea unor soluții software cât mai eficiente a devenit o adevărată necesitate. În același timp, pentru alegerea celei mai bune variante care să răspundă întocmai nevoilor unei companii, este esențial ca acestea să se îndrepte către un partener potrivit de consultanță în digitalizare. 

Pe de altă parte, atunci când o organizație trebuie să ia o astfel de hotărâre, una dintre cele mai comune dileme se rezumă la tipul de software – personalizat sau off-the-shelf? Cel din urmă presupune o soluție preconstruită destinată să răspundă cerințelor generale ale unui public larg, oferind un set standard de funcționalități disponibile imediat după achiziție. Soluțiile software off-the-shelf sunt preconstruite și destinate unui public larg. Ele răspund unor nevoi generale și oferă funcționalități standard, dar pot avea limitări din cauza rigidității lor. 

Ce sunt soluțiile personalizate și ce avantaje oferă?

Un software personalizat, în schimb, este conceput special pentru a satisface cerințele unice ale fiecărui business. Dezvoltat de la zero, acesta se adaptează perfect fluxurilor de lucru și obiectivelor specifice ale organizației. Iată care sunt principalele beneficii pe care le oferă o soluție personalizată: 

  • Integrare fluidă cu sistemele IT existente, optimizarea proceselor interne de lucru și reducerea erorilor de date;
  • Control total asupra proprietății intelectuale, dezvoltării și modificării software-ului în funcție de strategia ta;
  • Competitivitate pe piață și adaptabilitate la nișă, datorită unei soluții unice, greu de replicat de concurență;
  • Securitate sporită, în acord cu riscurile, particularitățile și aspectele juridice din domeniul tău de activitate;
  • Potențial semnificativ de rentabilitate și scalabilitate pe termen lung, prin creșterea eficienței și reducerea costurilor recurente.

Cu alte cuvinte, o soluție software personalizată este proiectată astfel încât să asigure o potrivire perfectă cu procesele și obiectivele tale. Mai mult, îți oferă un potențial ridicat de rentabilitate pe termen lung, datorită eliminării costurilor recurente și eficienței sporite. Totodată, ea poate fi modificată ușor pe măsură ce afacerea ta crește, având funcționalități unice dezvoltate special pentru nevoile tale. Astfel, poți considera că ai un avans în industrie în raport cu restul competiției.

Cum îți dai seama că ai nevoie de software personalizat?

În majoritatea situațiilor, atunci când ne lovim de o problemă mai gravă ne dăm seama că nu am luat decizii într-un mod proactiv. Soluțiile de moment nu fac decât să întârzie o decizie esențială pentru bunul mers al lucrurilor în firma ta. Printre cele mai comune semnale care îți dau de înțeles că ai nevoie de un software personalizat, se numără:

  • Ai cel puțin 3 aplicații pe care le folosești, însă nu comunică între ele, ceea ce te obligă să pierzi timp cu operațiuni manuale;
  • Ai nevoie de rapoarte, automatizări sau funcționalități unice pe care le tot adaptezi, pentru că aplicațiile standard din piață nu se mai potrivesc fluxurilor interne;
  • Modelul tău de business este foarte nișat;
  • Firma ta a crescut, însă ai angajați care lucrează redundant sau manual și plătești unele licențe lunare pentru funcții pe care nu le folosești.

Dacă ai identificat cel puțin unul dintre ele, cu siguranță ai nevoie de un partener de consultanță cu care să te aliniezi privind soluția optimă pentru compania ta.

De ce factori trebuie să ții cont pentru alegerea soluției software potrivite?

Deciziile nu sunt niciodată ușoare, cu atât mai mult când ne gândim la parcursul unei companii, care implică atât de multe resurse umane și financiare. De aceea, trebuie să ai în vedere mai multe considerente înainte de a lua o hotărâre în alegerea unei soluții software optime:

  • Analizează nevoile specifice ale business-ului. Evaluează exact ce necesități are afacerea ta și în ce măsură soluțiile gata făcute le pot acoperi;
  • Bugetul disponibil și costuri recurente. Stabilește cât ești dispus să investești inițial, dar și în mentenanța pe termen lung a soluției software. Nu alege doar în funcție de preț, ci și de ce ți se potrivește;
  • Expertiza internă. Evaluează dacă echipa ta are experiență și capacitatea de a adopta o soluție personalizată și implică toți colegii în luarea deciziei finale;
  • Timp de implementare. Dacă ai nevoie de o soluție rapidă, optarea pentru o soluție gata făcută poate fi mai potrivită, însă rezultatele în timp nu vor fi la fel de satisfăcătoare. Dacă nu planifici pe termen lung, ajungi la costuri mai mari de migrare;
  • Perspective de creștere. Gândește-te la cum va evolua afacerea ta în viitor și cât de scalabilă trebuie să fie soluția software ca să îți dai seama care este nivelul de personalizare necesar.

Astfel, alegerea dintre o soluție software gata făcută și una personalizată depinde, în esență, de echilibrul dintre resursele alocate, nevoia de personalizare și planurile strategice de creștere ale afacerii tale. Tocmai de aceea, este important te gândești, în termeni reali, unde îți dorești să ajungă afacerea ta peste 2 ani? Sau în 10? Dar peste 20?

Pasul următor pentru afacerea ta

Diferența dintre o companie care evoluează într-un ritm moderat și una care crește constant se poate susține cu o soluție software adaptată perfect nevoilor sale. O platformă personalizată, construită special pentru procesele interne și clienții tăi, te ajută să te diferențiezi de competiție și să îți scalezi afacerea, mai ales dacă activezi într-o industrie nișată și pui accent pe automatizare și inovație. Alegerea unui software personalizat este o investiție strategică, cu potențial mare de rentabilitate și impact pe termen lung. 

Programează o sesiune de consultanță gratuită și descoperă cum o soluție software dedicată poate transforma afacerea ta!