Încă de ieri o informare Bloomberg menționa discuțiile din cadrul Continental AG în privința unei reorganizări a grupului. Neconfirmate încă în acel moment, informațiile au fost, parțial, clarificate în această dimineață când Felix Gress, directorul departamentului Corporate Communications & Public Affairs, al Continental AG a anunțat că grupul „confirmă informațiile din media care arată existența unei faze incipiente de analiză a modului în care organizația noastră poate deveni mai flexibilă ca răspuns la mediul în continuă schimbare din industria auto. În acest proces suntem susținuți de consultanți externi. În acest moment nu există planuri care să fie înaintate către aprobare (n.n. – conducerii și acționarilor)”.

Deși oficialii Continental nu dau detalii despre scenariile luate în calcul pentru reorganizarea grupului este cert că orice modificare a structurii acestuia va avea efecte majore și pentru divizia din România. Asta pentru că germanii au investit, din 1999 și până acum, circa 1.2 miliarde euro în activităţile din România. Toate cele cinci divizii Continental sunt reprezentate la noi, grupul deținând aici şapte unităţi de producţie şi patru centre de cercetare şi de dezvoltare în Timişoara, Sibiu, Carei, Nădab, Braşov şi Iaşi. Continental este partener al unui joint-venture la Slatina şi are un centru de distribuţie a anvelopelor în Bucureşti. Continental România are în prezent peste 18.000 de angajați, fapt ce îl plaseză în poziția de cel mai mare angajator privat din țară.

Conform Bloomberg, care citează surse apropiate Continental, grupul s-ar putea transforma într-un holding care să reunească toate diviziile sale putând apoi să listeze la bursă acțiunile celor mai profitabile unități. Este, de asemenea, posibil ca, ulterior, unele divizii să fuzioneze sau să colaboreze cu companii rivale. Toate aceste eventuale modificări de structură, neconfirmate oficial, ar avea darul de a oferi o mai mare flexibilitate diviziilor și de a genera sumele necesare cercetării și dezvoltării de noi tehnologii, condiție obligatorie într-un moment în care industria auto se află în plină tranziție de la mașinile convenționale la cele supertehnologizate, electrice și autonome.

Conrinental nu ar fi primul mare actor din industria auto care își reorganizează structura pentru a face față noilor provocări. Anul trecut Delphi și Autoliv au trecut printr-un proces similar, iar Daimler a anunțat în octombrie că ar putea transforma grupul în holding din același motiv.

Grupul Continental se află pe poziția a cincea în clasamentul mondial al producătorilor de componente auto cu vânzări totale anuale de circa 32,6 miliarde de dolari. Circa 50% din această sumă este generată de diviziile din Europa, printre care și România. 

Citește și:

Companii de frunte, evidențiate la Gala Capital