La nivel internațional, în cel mai recent studiu referitor la piața globală de media realizat de Magna Global se observă o evoluție pozitivă a economiei, care se reflectă și în evoluția volumului cheltuielilor de media, realizându-se o creștere cu 3,2% în 2013, comparativ cu 2012.

Pentru anul 2014 în plan mondial se așteaptă o continuare a tendinței ascendente, ceea ce se va concretiza într-o creștere de 6,5%, ajungându-se astfel la un volum global de cheltuieli de media de 521,6 miliarde de dolari, cea mai importantă creștere anuală din ultimii 4 ani.

„Situația Europei Centrale și de Est (CEE) este similară cu cea globală”, spune Alexandra Olteanu, Managing Director la Initiative Media, compretând că ”anul trecut CEE a înregistrat o creștere considerabilă, de 7,9%, principalul motor de creștere fiind constituit de Rusia și Turcia. În 2014 ne așteptăm ca volumele de cheltuieli de media din CEE să crească cu un procent similar. În acest context, România se află într-o evoluție flat în ultimii 2 ani, cu menținerea acestei evoluții și pentru 2014. Sperăm ca trendul pozitiv să atingă și România în anul 2015.”

Din punct de vedere al evoluțiilor, zona digitală deține supremația la nivel mondial. În anul 2013  s-a marcat o creștere a volumelor de 16%, atingându-se o cotă de piață de 24%. Rețelele sociale au generat mai mult de 9 miliarde de dolari, crescând astfel cu 58%. Social media a fost unul dintre susținătorii evoluției către veniturile din mobile advertising care aproape s-au dublat  (+85%) ajungând la 16 miliarde de dolari.

„Unul dintre cele mai importante trenduri în digital la nivel mondial anul viitor va fi creșterea considerabilă a bugetelor investite în Programmatic Buying – model de buying care cuprinde real time bidding și alte platforme automate de trading pentru video și display. Conform studiului Magna Global, volumul de cheltuieli pe acest segment va atinge anul acesta 12 miliarde de dolari la nivel global. Iar investițiile în această zonă vor continua să crească până vor atinge 32 miliarde de dolari în 2017. Și în România orientarea clienților către performance digital media creează premisele creșterii volumelor investite în modelul Programatic Buying, Initiative fiind prin oferta sa în avangarda acestui trend”, concluzionează Alexandra Olteanu.

Te-ar putea interesa și: