Într-o decizie care ar putea avea consecinţe pentru milioane de consumatori, CEJ a hotărât că politica companiei de căi ferate OBB din Austria de a refuza să plătească compensaţii pentru întârzierile provocate de cauze naturale precum vremea nefavorabilă sau greva angajaţilor este invalidă. Instanţa de la Luxemburg a decis că pasagerii trebuie să primească compensaţii similare cu cele primite pentru întârzierile provocate de operaţiunile proprii ale companiilor.

Potrivit legislaţiei europene, operatorii feroviari trebuie să ramburseze călătorilor un sfert din preţul biletului pentru întârzieri de până la două ore şi 50% din preţ pentru întârzieri mai mari.

Călătoriile cu trenul sunt o formă importantă de transport în Uniunea Europeană. Numai operatorii feroviari din Germania şi Franţa transportă anual aproximativ 3,5 miliarde de pasageri.

Organizaţiile pentru protecţia consumatorilor au salutat decizia CEJ. ‘Pentru consumatori ceea ce contează este întârzierea nu încercarea transportatorului de a evita obligaţia legală de a plăti compensaţii’, a declarat Gerd Aschoff, purtătorul de cuvânt al asociaţiei pentru apărarea drepturilor pasagerilor din Germania, Pro Bahn.

La rândul său, compania germană de căi ferate Deutsche Bahn, care realizează anual o cifră de afaceri de aproximativ 40 de miliarde de euro, a salutat decizia CEJ deoarece stabileşte o certitudine juridică.

De asemenea, Curtea Europeană de Justiţie a clarificat că transportatorii feroviari nu sunt responsabili pentru pierderile înregistrate de pasageri ca urmare a întârzierii trenurilor ci dar pentru rambursarea parţială a preţului biletelor.

SURSA: Agerpres