Scandalul din Bulgaria a fost declanșat în momentul în care zvonul inițial a fost confirmat de oficiali ai Ministerului Transporturilor și ai BDZ. Conform acestora, cele 50 de garnituri Siemens, electrice și diesel, achiziționate în 2003, trebuiau plătite, în rate, până în 2017. Deși ratele au fost plătite de bulgari, un alt punct din contractul cu KfW a dus la solicitarea germanilor de a primi trenurile înapoi. Conform agenției Novinite, oficialii bulgari au reziliat contractul de asigurare încheiat cu Allianz Bulgaria încheind un altul cu Bulstrad fără a consulta, așa cum prevedea contractul, partea germană.
În eventualitatea în care BDZ va pierde cele 50 de trenuri Siemens, activitatea de transport feroviar din statul vecin va fi puternic disturbată. Rămânând doar cu garnituri sovietice din anii 70, BDZ nu va mai putea deservi multe dintre liniile-navetă din jurul Sofiei și este chiar posibil să fie nevoită să declare falimentul, menționează Novinite.