„Creșterea din 2011 era, oarecum, de așteptat, având în vedere că în cei doi ani anteriori am asistat la o scădere drastică. În plus, principalii noștri clienți sunt firmele, iar acestea depind mai puțin de programe de casare sau alte avantaje oferite de stat. Cred că o mare parte dintre clienți au achiziționat mașini din necesitatea de a schimba parcul existent, deja învechit. Firmele care au rezistat până acum crizei au nevoie de un parc auto performant pentru a își susține afacerea”, a declarat pentru Capital șeful Volkswagen Vehicule Comerciale, Eugen Grigoraș. Oficialul consideră că în 2012, piața comercialelor ușoare (sub 3,5 tone) va continua să urce: „mă aștept la o nouă creștere, e drept redusă, a segmentului. Ceva de genul celei din 2011”.
De asemenea, pe segmentul vehiculelor comerciale medii și grele, este așteptată o majorare a vânzărilor cu circa 20%-30% față de anul anterior. Cel puțin aeasta este opinia lui Tord Holmstrom, directorul importatorului Scania pentru România și Bulgaria. „Motivul de bază al acestei creșteri este continuarea trendului început anul trecut. În plus, ar trebui să observăm mișcări pozitive în segmentul construcțiilor dacă vom asista la decizii politice corecte, în ciuda faptului că acesta este un an electoral”, își susține prognoza Holmstrom.
UPDATE: Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat, în anul 2011, o scădere cu 42,2% faţă de anul anterior, în timp ce în cazul vehiculelor pentru transportul mărfurilor s-a consemnat o creştere de 54,6%, relevă datele Institutului Naţional de Statistică (INS), publicate luni.
Potrivit sursei citate, în ultimul trimestru al anului anterior, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au scăzut cu 54,5%, comparativ cu perioada similară din 2010, cea mai importantă diminuare fiind înregistrată la categoria autoturisme (-54,8%). De asemenea, scăderi s-a mai înregistrat la categoriile autobuze şi microbuze, respectiv mopede şi motociclete, cu 44,2% respectiv 16,3%.
În ceea ce priveşte înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor, acestea au fost, în ultimele trei luni din 2011, în creştere cu 45,8%, comparativ cu trimestrul al patrulea din anul precedent, cea mai semnificativă valoare a creşterii înregistrându-se la categoria autocamioane, cu 54,5%. Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au crescut cu 15,3% în ultima parte din 2011, iar înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au crescut cu 12,6%, faţă de trimestrul trei din acelaşi an.
Per total, anul trecut înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat o scădere cu 42,2% faţă de anul 2010, iar înregistrarile noi de vehicule pentru transportul mărfurilor s-au majorat cu 54,6%. Sursa datelor INS au la bază informaţiile furnizate de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculări Vehicule (DRPCIV) din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor (MAI). În cadrul cercetării au fost luate în calcul vehicule noi fabricate în ţară sau în alte ţări şi vehicule de ocazie importate, la fel şi vehiculele vândute în leasing înmatriculate. Nu sunt cuprinse în statistică reînmatriculările datorate schimbării proprietarului prin vânzarea vehiculului.
 
Detalii despre evoluția pieței vehiculelor comerciale dar și despre impactul acesteia asupra economiei românești puteți citi într-un amplu articol publicat în numărul din această săptămână al revistei Capital.