"Întrunit în şedinţă publică, Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat rapoartele de monitorizare întocmite de direcţia de specialitate pentru emisiuni de ştiri şi dezbateri difuzate de posturile de televiziune în perioada 10-12.11.2017, pentru modul în care au fost abordate subiecte legate de relaţiile din interiorul Casei Regale şi de starea de sănătate a regelui Mihai. Constatând încălcarea legislaţiei audiovizualului, CNA a decis să aplice următoarele sancţiuni: România TV – amendă de 25.000 de lei (…) B1 TV – somaţie publică", se arată într-un comunicat al CNA. 

Potrivit sursei citate, B1 TV a încălcat prevederi potrivit cărora "în virtutea dreptului fundamental al publicului la informare, furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele principii: a) asigurarea unei distincţii clare între fapte şi opinii; b) informarea cu privire la un subiect, fapt sau eveniment să fie corectă, verificată şi prezentată în mod imparţial şi cu bună-credinţă". 

CNA a stabilit că, în afară de această abatere, România TV a mai săvârşit şi o alta, constând în nerespectarea de prevederi conform cărora toţi furnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia să asigure informarea obiectivă a publicului prin prezentarea corectă a faptelor şi evenimentelor şi să favorizeze libera formare a opiniilor. 

Totodată, Consiliul a hotărât că România TV a avut şi alte abateri – nerespectarea de prevederi conform cărora toţi furnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia să asigure informarea obiectivă a publicului prin prezentarea corectă a faptelor şi evenimentelor şi să favorizeze libera formare a opiniilor; moderatorii programelor au obligaţia să solicite ferm interlocutorilor să probeze afirmaţiile acuzatoare, pentru a permite publicului să evalueze cât de justificate sunt acestea. 

Ca urmare a analizării rapoartelor de monitorizare întocmite pentru emisiuni difuzate în perioada 14-16.12.2017, Consiliul a decis să sancţioneze Antena 1 cu amendă de 10.000 de lei, deoarece ediţia din 14 decembrie 2017 a emisiunii "Aici eu sunt vedeta" a fost transmisă cu încălcarea de dispoziţii potrivit cărora difuzarea în serviciile de televiziune şi de radiodifuziune a programelor care pot afecta dezvoltarea fizică, mentală sau morală a minorilor se poate face numai dacă, prin alegerea intervalului orar de difuzare, prin codare sau ca efect al altor sisteme de acces condiţionat, se asigură faptul că minorii din zona de transmisie, în situaţii normale, nu pot auzi sau vedea emisiunile respective. 

În aceeaşi şedinţă, societăţile TV Sirius SRL Drobeta Turnu Severin şi Dream Radio SRL (Dream FM Clasic Focşani) au fost sancţionate cu câte o somaţie publică pentru încălcarea de prevederi care stipulează că furnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia să solicite Consiliului acordul pentru orice modificare. 

De asemenea, membrii CNA au decis să aplice câte o somaţie publică societăţilor Digital Cable Systems, Digi SRL Ditrău, Len-Bett Lăzarea şi Akta Telecom pentru nerespectarea de dispoziţii potrivit cărora distribuitorii de servicii pot modifica structura ofertei de servicii de programe retransmise numai cu acordul Consiliului. 

AGERPRES

Te-ar putea interesa și: