Constructorul american Chrysler, recent preluat de fondul de investitii Cerberus Capital Management pentru 7,4 miliarde de dolari, va deschide 100 de noi reprezentante in urmatorii doi ani in tari din Europa de Vest si se va concetra pe cresterea vanzarilor in afara Statelor Unite, informeaza Associated Press.

Compania americana, care se confrunta cu o scadere a cotei de piata in Statele Unite datorita presiunii impuse de rivalii japonezi si pretului tot mai mare al benzinei, vrea sa atinga vanzari anuale de 400.000 de unitati in afara SUA pana in 2012. In acest moment, doar 8% din totalul masinilor Chrysler produse se vand in afara Statelor Unite.

Tom LaSorda, CEO al Chrysler, a declarat ca extinderea pe alte piete ar reduce dependenta companiei de modul in care evolueaza o singura piata.

Chrysler a facut primul pas spre internationalizare anul trecut prin lansarea modelului Dodge Caliber pe toate pietele importante pentru companie. Urmatoarele doua modele care vor avea aceeasi soarta sunt Dodge Nitro si Avenger, in acesta vara.

Compania Chrysler a inregistrat pierderi de 1,5 miliarde de dolari anul trecut dar intentioneaza sa redevina profitabila in 2008 printr-un plan care include eliminarea a 13.000 de locuri de munca.

Sursa: AP 21 Iunie 2007