Viceministrul chinez al Industriei, Xin Guobin, nu a precizat o dată anume la care se va implementa proiectul.

"Unele ţări au pus la punct un calendar pentru oprirea producţiei şi comercializării autovehiculelor cu combustibili tradiţionali. Ministerul Industriei din China a început şi el studiile necesare şi va pune la punct un calendar împreună cu departamentele afectate. Cu siguranţă, aceste măsuri vor conduce la modificări profunde pentru industria auto din China", a declarat Xin Guobin la un forum organizat la Tianjin (estul Chinei).

Indiferent care va fi calendarul avut în vedere de autorităţile chineze, provocare va fi una semnificativă, întrucât China este cea mai mare piaţă auto din lume.

Poluarea este o mare problemă pentru statul chinez, motiv pentru care aceştia caută un plan de combatere a poluării aerului şi a recuperării decalajului între constructorii locali şi rivalii străini, urmând  ca în 2025 autovehiculele electrice şi cele hibride să reprezinte o cincime din vânzările de autovehicule.

Anul trecut în China au fost vândute 28 milioane de vehicule, dintre care 24,38 milioane autoturisme, în creştere cu 14% comparativ cu 2015. Din numărul total, autovehiculele verzi au reprezentat doar o mică parte (1,7%), chiar dacă vânzările au crescut cu 53% comparativ cu 2015 până la 507.000 unităţi graţie primei oferite de stat şi a facilităţilor la înmatricularea acestor autovehicule.

Interzicerea vânzării de automobile echipate cu motoare pe benzină sau motorină va avea un impact semnificativ şi asupra cererii de petrol în China, al doilea mare consumator mondial de petrol.