Au apărut noi informații despre deplasările în străinătate ale lui Klaus Iohannis. În ciuda faptului că este vorba de bani publici, Administrația Prezidențială refuză să facă publice costurile.

Au apărut informații despre deplasările lui Klaus Iohannis

Președintele a fost singurul din Uniunea Europeană care a ales să meargă la încoronarea regelui Charles al III-lea cu un avion privat. Costurile zborului, care a avut escală la Sibiu, s-au ridicat la aproximativ 85.000 de euro, conform informațiilor publicate de Recorder.

Comparativ, președințiile unor țări precum Estonia, Cehia, Letonia sau Finlanda au cheltuit în jur de două sau trei mii de euro pentru deplasarea în Marea Britanie. Este vorba despre o sumă de 40 de ori mai mică față de cât a cheltuit Administrația Prezidențială din România.

Mai mult, zborul lui Iohannis la un dineu din Rotterdam, cu un avion cu dormitor aerian, cu un echipaj format din trei oameni și șase pasageri, a costat 170.000 de euro. A fost utilizat un avion cu dormitor aerian în ciuda faptului că zborul a durat doar două ore.

La rândul lui, zborul București – Reykjavik – Sibiu, la o reuniune internațională a liderilor de stat, a costat peste 260.000 de euro.

Turneul asiatic și sud-american al președintelui a costat peste un milion de euro, potrivit sursei menționate.

Costurile sunt asemănătoare și în cazul vizitei în America Latină. Este vorba despre o sumă de aproximativ 1,2 milioane de euro.

Acesta zboruri sunt făcute din bani publici

Cu altă ocazie, Iohannis a zburat, tot cu avion privat, la Bruxelles, pentru întrunirea Consiliului European, cu escală la Sibiu. Președintele plecat din București, a avut escală la Sibiu și apoi a aterizat la Bruxelles.

De acolo s-a întors în Constanța, fără să aibă program oficial. Costurile s-au ridicat la peste 200.000 de euro.

Sursa menționată amintește de un moment în care președintele a fost întrebat despre secretizarea informațiilor despre costurile deplasărilor sale externe.

„Așa este legea”, a spus Iohannis la momentul respectiv.

Totuși, acest lucru nu este adevărat, deoarece nu este prevăzut în nicio lege că aceste informații trebuie să fie secrete de stat, subliniază sursa menționată.

Sursa menționată a consultat specialiști din piață și a aproximat costurile zborurilor, având în vedere detaliile publice ale acestora disponibile pe platforme precum FlightRadar24.