Agenţiile de turism speculează la maximum apetitul în creştere al românilor pentru reducerile din străinătate şi se bat în pachete speciale (de două până la șapte zile) pentru cele două sezone de ieftiniri: ianuarie-martie și august – octombrie. 

Turismul de shopping țintește mai ales clienții cu un buget disponibil de aproximativ 1.500-2.000 de euro pentru o deplasare de trei-patru zile în Europa, respectiv 2.000-3.000 de euro pentru Dubai sau New York, sume care includ atât sejurul în sine, cât și banii destinați cumpărăturilor.

Cifrele agențiilor arată că, în perioadele clasice de reduceri, peste 10.000 de români îşi iau minivacanțe de shopping, fie contractând un tour-operator, fie pe cont propriu. Iar numărul celor care vor să profite de preţurile mult mai mici decât la noi creşte cu 10% în fiecare an.

Potrivit calculelor Capital, pe baza datelor furnizate de agenţii, românii cheltuie, în aceste perioade, între 25 – 30 de milioane de euro pe cumpărături în străinătate. Pentru că au o gamă bogată de produse şi oferte serioase, preferate rămân Londra, Paris, Milano şi Viena. Dar şi Madridul, de pildă, este cunoscut ca destinaţie de cumpărături pentru încălţăminte ieftină şi de calitate, iar Amsterdamul este preferat mai ales pentru cizme. În materie de electronice, Germania şi Dubai sunt deja destinaţii clasice, în timp ce Istanbulul este ideal pentru cei care doresc să cumpere bijuterii sau produse din piele.

Să nu uităm nici de New York, un oraş faimos pentru reducerile masive la electronice şi îmbrăcăminte, dar mai greu accesibil din cauza vizei. Şi lista nu se încheie aici. Bani să fie că oraşe cu magazine frumoase sunt multe.

 

 

  • PARIS Goana după cumpărături a umplut capitala Franţei de români. Oferta e variată: de la buticuri cu haine de designer, până la vestimentaţie vintage expusă în pieţe cu aspect boem. Vitrinele celor mai mari case de modă se înghesuie pe bulevardele Avenue Montaigne, Rue de Fabourg, St. Honore şi Place de Victoires, iar preţurile afişate sunt şi cu 50% mai mici decât la noi.

     
  • MILANO Recunoscută ca una dintre capitalele modei, metropola Lombardiei este faimoasă pentru casele de modă şi magazinele cochete. Cel mai vestit loc destinat cumpărăturilor este Quadrilatero d’Oro, unde sunt numai mărci de lux şi terase, baruri şi restaurante, însă cumpărătorii cu pretenţii nu ocolesc nici renumita Galleria Vittorio Emanuele II din Piazza Duomo, considerată cel mai vechi shopping mall al lumii.
     
  • LONDRA  Capitala Marii Britanii prezintă una dinte cele mai variate oferte de cumpărături din Europa: de la obiectele rare de artă şi vinuri deosebite, până la haine şi pantofi, ce aparţin unor faimoşi creatori de modă. Pentru cunoscători, atracţia principală în materie de cumpărături a Londrei este faimosul magazin Harrods, situat în zona Knightsbridge, aproape de Hyde Park şi de Palatul Buckingham; în apropiere este şi Oxford Street, cu peste 300 de magazine şi buticuri cu haine care dictează trendul.
     
  • VIENA Vânătorii de chilipiruri găsesc la Viena tot ce îşi doresc. Reţeta aplicată de mulţi ani de vienezi, care au o grămadă de târguri, funcţionează cu succes. Bucureştenii ajung repede la Viena cu avionul, într-o oră şi jumătate şi dau vreo 150 de euro pe bilet. Cei care stau în județele din vest preferă autocarul, de două ori mai ieftin, sau maşina. Cu toţii vor să profite însă de preţurile mult mai mici decât la noi şi se întâlnesc în zonele comerciale. Nume faimoase se înșiruie pe Kohlmarkt şi Graben, precum şi pe străduţele adiacente.