Numărul tot mai mare de scaune de birou de pe piață face dificilă restrângerea opțiunilor de cumpărare.

O caracteristică importantă amenajării unui spațiu de lucru benefic care stimulează productivitatea, creativitatea și starea de bine, începe cu alegerea scaunului de birou ergonomic potrivit. Gândește-te doar că o persoană care lucrează în cadrul unui birou stă în fiecare zi minimum 8 ore pe scaun. Munca într-un birou implică, de obicei, petrecerea timpului stând pe un scaun într-o poziție care pune presiune pe coloana vertebrală.

Prin urmare, pentru a evita dezvoltarea sau agravarea problemelor lombare, este important să ai un scaun de birou ergonomic care să susțină partea inferioară a spatelui și să îți asigure o postură bună.

Scaune de birou ergonomice: Criterii importante

10% din oamenii din întreaga lume suferă de dureri lombare joase cronice. Dintre aceștia, 54% sunt angajaţi la birou, care petrec mult timp stând pe scaun. Specialiştii confirmă că această situație este cauzată de sedentarism și timpul îndelungat petrecut la birou. Statul pe scaun mai multe ore pe zi, ani în șir, poziţia incorectă şi o viață fără mișcare sunt premisele perfecte pentru efecte neplăcute asupra spatelui.

Tocmai de aceea, un prim pas este alegerea scaunelor de birou ergonomice. Există multe tipuri de scaune de birou ergonomice disponibile, dar niciunul nu poate fi considerat cel mai bun. Există totuși câteva aspecte care sunt foarte importante de căutat la un scaun de birou ergonomic bun, susținute de specialiști.

Iată care sunt criteriile pe care e bine să le luăm în considerare când căutăm scaune de birou ergonomice:

  • Înălțimea scaunului

Înălțimea standard a unei mese de birou este de aproximativ 73 centimetri, astfel înălțimea standard a scaunelor de birou este de 45-50 centimetri. Dar, pentru a asigura cea mai bună înălțime, alegerea unui scaun de birou ergonomic ce permite ajustarea înălțimii este un aspect important de luat în calcul.

Acest lucru permite utilizatorului, indiferent de înălțimea proprie, să aibă picioarele pe podea, cu coapsele și brațele poziționate corect în raport cu înălțimea biroului.

  • Lățimea și adâncimea scaunului

Scaunul trebuie să aibă o lățime și o adâncime potrivită pentru a oferi confort oricărei persoane, indiferent de greutate. De obicei, 50 cm lățime este dimensiunea standard. Adâncimea (din față spre spate a scaunului) trebuie să fie suficientă pentru ca utilizatorul să poată sta cu spatele pe spătarul scaunului ergonomic de birou, lăsând aproximativ 7-10 cm între spatele genunchilor și scaun.

Dacă nu există această distanță, înseamnă că adâncimea șezutului este prea mare pentru utilizator și trebuie adus spătarul mai în față. Scaunele de birou ergonomice de la Dacca permit această ajustare prin manevrarea unui mâner special. 

  • Suport lombar

Sprijinirea spatelui când stai într-un scaun de birou ergonomic este foarte importantă. Coloana vertebrală are o curbă spre interior, iar poziția pe o perioadă lungă de timp fără sprijin pentru această curbă tinde să ducă la slăbirea și încordarea structurilor din zona lombară a coloanei vertebrală.

Scaunele de birou ergonomice de calitate superioară oferă posibilitatea reglării (atât înălțimea, cât și adâncimea), astfel încât fiecare utilizator să poată obține o potrivire adecvată pentru a susține spatele într-o poziție sănătoasă.

  • Spătar

Un scaun de birou ergonomic are spătarul separat de șezut printr-un sistem care îi permite modificarea unghiului. Reglarea înclinării spătarului implică ajustarea lui astfel încât spatele să aibă un sprijin, curbura pentru zona lombară și tetiera să poată fi poziționate în zonele corecte, nici mai sus, nici mai jos. Este important ca tot spatele, inclusiv zona gâtului, să aibă sprijin, astfel încât să poți sta confortabil în scaun.

  • Materialul 

Materialul scaunului de birou ar trebui să aibă o textură confortabilă pentru a petrece perioade lungi de timp, indiferent de anotimp. Așadar, înainte de a opta pentru un anumit material este bine să știi că pielea naturală în ciuda eleganței sale aparte nu este recomandată dacă scaunul este folosit multe ore pe zi și este amplasat într-o cameră călduroasă. Pielea naturală absoarbe transpirația, se pătează și se decolorează ușor.

Pe de altă parte, pielea sintetică întreține transpirația, deoarece nu permite trecerea aerului. Cea mai bună opțiune de material pentru scaunele de birou rămâne materialul textil natural (bumbac sau stofă) sau sintetic (plasă), care poate fi curățat cu ușurință și care lasă aerul să circule.

  • Cotiere

Cotierele scaunelor de birou ar trebui să fie reglabile și să mențină flexarea coatelor la 90 de grade. Cotierele ar trebui să permită brațelor utilizatorului să se sprijine confortabil și umerilor să fie relaxați.

Dacă brațele scaunului nu sunt ajustabile și înalță coatele atunci când sunt îndoite, înseamnă că scaunul respectiv nu permite o postură corectă la birou. Libertatea de mișcare a brațelor când tastezi este mai redusă, ceea ce înseamnă că trebuie să-ți folosești mai mult încheieturile mâinilor și să forțezi mai mult mușchii antebrațelor.

  • Modul de rotire

Orice scaun de birou ergonomic ar trebui să se rotească cu ușurință, astfel încât utilizatorul să poată ajunge în diferite zone ale biroului său fără efort.

Este important ca alegerea scaunului de birou să se facă și în funcție de timpul petrecut la birou și tipul de activitate. De exemplu, într-o firmă de IT, un programator are nevoie de un scaun diferit față de un angajat care lucrează în publicitate și vânzări care vorbește mult la telefon sau este în ședințe. Alegerea unui scaun ergonomic care să răspundă nevoilor angajatului este esențială deoarece susține sănătatea și crește productivitatea companiei.

La Dacca ne asigurăm că vă oferim cele mai bune scaune de birou ergonomice în acord cu cerințele companiei și nevoile angajaților.