Ei bine, o companie din domeniul social-media de care probabil nici n-ai auzit este la un pas să detroneze Facebook de pe poziția de cea mai valoroasă companie de social-media din lume.
Este vorba de Tencent, o companie din China listată pe bursa din Hong Kong, care operează aplicația de mesagerie WeChat de pe majoritatea telefoanelor inteligente din China. Tencent tocmai a atins săptămâna aceasta o valoare de piață de peste 100 miliarde dolari, ceea ce a atras după sine prăbușirea de ieri a acțiunilor Facebook, cu mai mult de 4% pe Wall Street.
Tencent este acum la doar un pas de a detrona Facebook, a cărei valoare de piață a coborât la 103,5 miliarde dolari.
Dacă Facebook are peste 1 miliard de utilizatori în întreaga lume, aplicația WeChat, care este omniprezentă pe smartphone-urile din China, are 236 de utilizatori activi. Și cu toate acestea, Tencent se bucură de o evaluare pe bursă aproape egală cu Facebook. Și totul pe fondul așteptărilor analiștilor ca Tencent să monetizeze creșterea bazei de utilizatori ai WeChat prin oferirea de servicii suplimentare cum ar fi jocuri, comerț online, publicitate etc.
Dintre companiile mari de internet din China, Tencent este în cea mai bună poziție pentru a beneficia de pe urma migrării pe dispozitivele mobile dinspre PC-uri, spune un analist al Jeffries.
Concurența din China
În sectorul de internet din China, competiția se intensifică între Tencent, motorul de căutare Baidu și gigantul de comerț online Alibaba. Cei trei mari jucători și-au extins operațiunile și și-au intensificat fiecare pătrunderea în teritoriiile celorlalți.
Spre exemplu, Tencent a spus ieri că a investit 448 milioane de dolari în Sohu.com, motorul de căutare de business al celor de la Sogou, deținând acum o participație de 36,5%. În urma anunțului, acțiunile Sohu au sărit cu 7,5%. Cel mai probabil Sogou va permite Tencent să ofere utilizatorilor o experință îmbunătățită în materie de căutare pe dispozitivele mobile.
Spre comparație, Baidu, care e listată pe Nasdaq, are o valoare de piață de circa 50 miliarde dolari. La rândul său, Alibaba este pe cale să lanseze o ofertă publică inițială (IPO), care ar putea evalua compania la 70 miliarde dolari sau chiar mai mult, potrivit estimărilor analiștilor.


Te-ar putea interesa și: