Toţi românii trebuie să fie foarte atenţi la acest element, pentru a nu se trezi cu conturile compromise.

Cât de importantă este parola pentru securitatea unui cont online?

Este vorba despre banala parolă, prima linie de apărare împotriva ameninţărilor cibernetice, atrag atenţia specialiştii DNSC (Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică).

Oricine deţine conturi online ar trebui să folosească parole puternice şi distincte pentru fiecare dintre aceste conturi, indică specialiştii în securitate cibernetică.

Un manager de parole poate fi util în acest caz, mai indică DNSC. Într-o postare publicată miercuri, 12 aprilie, pe contul oficial de Facebook al instituţiei, românii primesc câteva sfaturi utile despre cum să îşi creeze o parolă care să le protejeze perfect un cont în mediul online.

„Parola dvs. este prima linie de apărare împotriva amenințărilor cibernetice!

Creați parole puternice și distincte pentru fiecare dintre conturile dvs. online. Utilizați un amestec de litere majuscule și minuscule, numere și caractere speciale.

Și nu uitați să activați autentificarea cu doi factori (2FA) pentru un strat suplimentar de protecție, acolo unde serviciul de autentificare o permite!

Pentru gestionarea multitudinii de date de autentificare, folosiți un manager de parole cunoscut”, se arată în postarea specialiştilor de la DNSC.

Marţi, 11 aprilie, a fost Ziua Națională a Educației Financiare

Cu o zi în urmă, cei de la Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică, alături de Revolut, veneau cu o serie de recomandări esențiale pentru a evita cu succes tentativele de fraudă care vizează utilizatorii de servicii bancare în mediul online.

„Dacă primiți un link printr-un sms sau printr-un email care vine de pe un cont de companie, tratați-l cu atenție! Nu accesați link-uri decât dacă sunteți siguri 100% că le așteptați pentru un motiv anume

Atenție la mesajele care par autentice și care vă spun să vă mutați banii dintr-un cont Revolut în alt cont sau între conturi Revolut „din motive de siguranță”. Un astfel de mesaj este un scam

Nu comunicați niciodată nimănui o parolă sau un cod unic emis de bancă. Dacă faceți aceasta, riscați să oferiți unui infractor acces către cardurile voastre bancare prin portofelele electronice precum Apple Pay sau Google Pay

Fiți vigilenți de fiecare dată când primiți un mesaj/email de la orice persoană sau de la orice companie, mai ales atunci când acestea includ un link sau un număr de telefon! Cea mai sigură modalitate de a contacta o companie este să îi folosiți aplicația sau site-ul oficial

Citiți cu atenție ofertele care par prea bune ca să fie adevărate

Când cumpărați online, asigurați-vă că v-ați delogat de la profilul personal după finalizarea cumpărăturilor

Nu ignorați mesajele din aplicația de banking care vă avertizează în legătură cu anumite tranzacții sau activități din aplicație, mai ales atunci când cineva vă presează să faceți o plată sau să nu dați atenție acestor alerte”, se arată în mesajul publicat marţi, 11 aprilie, cu ocazia Zilei Naționale a Educației Financiare.