Cea mai bogată femeie din lume și-a deschis o facultate de medicină. Toți ales noua școală de medicină fondată de cea mai bogată femeie din lume datorită abordării sale unice de regândire a educației medicale. Revista Time publică povestea acestui proiect și motivul pentru care Alice Walton, cea mai bogată femeie din lume, a decis să înființeze o facultate care pregătește medicii viitorului.
Numită după fondatoarea sa – cea mai bogată femeie din lume, moștenitoarea averii Walmart – facultatea va instrui studenții în următorii patru ani într-un mod complet diferit de metoda folosită de majoritatea școlilor de medicină tradiționale, subliniază publicația. Acesta este scopul: în loc să-i învețe pe tinerii medici să urmărească simptom după simptom și să efectueze test după test, Alice Walton își dorește ca absolvenții să mențină pacienții sănătoși, practicând ceva ce majoritatea medicilor de astăzi nu prea fac: medicina preventivă și principiile sănătății integrale.
Cea mai bogată femeie din lume și-a deschis o facultate de medicină, denumită AWSOM
Asta implică îngrijirea (nu doar tratarea) unei persoane și a tuturor factorilor importanți – de la sănătatea sa mintală la condițiile de viață și alegerile stilului de viață – care contribuie la bunăstare.
Nu sunt idei noi, dar medicina tradițională le-a promovat doar superficial. Experții au observat că, deși până la 80% din educația medicală se concentrează pe biologie, aproximativ 60% din decesele premature se datorează factorilor comportamentali, inclusiv obiceiurilor de viață precum dieta, exercițiile fizice și fumatul.
„Am aplicat la 34 de școli și nicăieri altundeva nu fac asta”, spune Ellie Andrew-Vaughn, care a ajuns în Bentonville din Ann Arbor, Michigan.
„Am auzit zvonuri despre școală în decembrie 2021”, spune Rebecca Wilson, care a crescut în apropiere de Cave Springs și intenționează să rămână în Arkansas pentru a îmbunătăți asistența medicală de acolo. „Văzând cât de revoluționară era perspectiva lor asupra medicinei și că era o parte a ADN-ului, nu ceva adaptat curriculei, ca la celelalte școli – asta a fost ceva unic”, explică ea.
Facultatea de medicină își merită acronimul: AWSOM. Clădirea, cu pereți înalți de sticlă, este situată pe proprietatea familiei Walton și include nu doar un studio de wellness și o sală de sport, ci și un parc pe acoperiș, grădini unde elevii pot studia, grădini în care se cultivă alimente sănătoase și un iaz.
O potecă din parcul de pe acoperiș duce prin pădurea Ozark direct la Muzeul de Artă Americană Crystal Bridges, pe care Walton l-a construit în 2011, pentru a sublinia legătura dintre vindecare, artă, știință și umanitate.
Alice Walton acoperă taxele de școlarizare pentru primele cinci generații absolvente
Alice Walton acoperă taxele de școlarizare pentru primele cinci generații de absolvenți. Viziunea ei mai amplă este ca modelul pe care îl creează aici să fie aplicat și de alte facultăți de medicină din țară – astfel încât ceea ce a început în nord-vestul Arkansasului să se poată răspândi în alte regiuni cu puține resurse de sănătate.
Crearea unei noi facultăți de medicină în 2025 nu a fost un proiect ușor, mai ales când misiunea este de a reproiecta educația medicală.
„Fratele meu, Jim, a spus: «Este un proiect mare, Alice». Cred că fratele meu încerca să mă protejeze de mine însămi”, a povestit ea.
Experiența directă a lui Walton ca pacientă a inspirat-o să pornească acest proiect. După un accident de mașină grav suferit în anii 1980, s-a luptat cu o infecție osoasă, multiple intervenții chirurgicale și probleme de sănătate, timp de mai bine de un deceniu. Walton s-a convins că „sistemul nostru de sănătate este defect” și că cineva trebuia să facă schimbarea.
”Sistemul nostru de sănătate este defect”
Medicina din SUA a stimulat medicii să reacționeze la simptomele oamenilor – prin comandarea mai multor runde de teste și proceduri, pentru a numi două exemple care generează costuri – în loc să încerce, in primul rând, să le prevină.
Conversațiile medic-pacient care ar trebui să fie în centrul unei îngrijiri medicale eficiente sunt rare, iar pacienții sunt împovărați cu taxe exorbitante, care nu au contribuit întotdeauna la rezultate mai bune în materie de sănătate.
Nu există o singură soluție și orice strategie trebuie să țină cont nu doar de modul în care medicii sunt instruiți și practică medicina, ci și de stimulentele financiare care determină aceste practici. În 2019, Walton a fondat Institutul Heartland Whole Health, situat la câțiva pași de noua facultate de medicină, care se concentrează pe cercetare, susținerea sănătății și educație, cu privire la politicile și sistemele financiare necesare pentru a promova îngrijirea preventivă.
De ce a fost nevoie de AWSOM
AWSOM își îndreaptă atenția către găsirea unei modalități mai bune de a instrui persoanele care vor popula acest sistem medical. Vor primi toate cunoștințele științifice despre boli pentru a gestiona partea de «îngrijire medicală» a lucrurilor”, spune Walton.
”Am vrut să creez o școală care să ofere medicilor posibilitatea de a se concentra asupra modului în care pot ține pacienții sănătoși”, explică ea.
Este vorba de integrarea tehnologiilor emergente, precum inteligența artificială, și a inovațiilor digitale în domeniul sănătății, care pot ajuta oamenii să urmărească și să gestioneze afecțiuni precum diabetul, obezitatea și tensiunea arterială.
„Ne aflăm într-un punct de tranziție uriaș în acest moment în ceea ce privește tehnologia”, spune ea. „Sunt foarte entuziasmată de potențial”, adaugă Walton.
Viziunea ei pentru o programă de învățământ inovatoare la facultatea de medicină a început să prindă contur după o întâlnire cu Dr. Lloyd Minor, decanul Școlii de Medicină Stanford, care a devenit președintele consiliului de administrație al AWSOM.
Facultatea are o colaborare formală cu Stanford, în cadrul căreia șase membri ai facultății vor preda studenților noi și vor îndruma atât studenții, cât și cadrele didactice.
Pentru a conduce facultatea, Walton a ales-o pe Dr. Sharmila Makhija, un chirurg oncolog din Alabama, care împărtășea angajamentul lui Walton față de principiile sănătății integrale și îmbunătățirea calității asistenței medicale în Sud.
Medicii viitorului
Aproximativ 2.000 de studenți au aplicat pentru cele 48 de locuri ale școlii, iar mulți dintre cei aleși au un interes comun în aducerea asistenței medicale în regiunile defavorizate, în special în Arkansas. .
Deși organizația de acreditare a școlilor medicale recomandă ca programele de studiu să dedice cel puțin 25 de ore de instruire nutriției, majoritatea școlilor au, în medie, aproximativ 20 de ore, în multe cazuri doar ca discipline opționale. Programa de studiu a AWSOM include în prezent peste 50 de ore de instruire legată de nutriție, inclusiv cursuri culinare.
Viitorii medici vor avea și un curs grădinărit la o fermă didactică, învățând despre alimente proaspete și cum să le gătească, transmițând aceste lecții pacienților.
„Există o lipsă de înțelegere a nutriției și o expunere uriașă la fast-food”, spune o studentă, vorbind despre propriile lupte cu greutatea și găsirea unor opțiuni alimentare sănătoase în copilărie. „Abia după ce un doctor mi-a vorbit despre nutriție și sănătate integrală, am înțeles aspectele mentale și psihologice ale greutății, iar asta m-a încurajat să preiau în sfârșit controlul asupra sănătății mele”, susține ea.