Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Ce se ascunde în spatele deciziei Ferrari de a reduce producția anuală

Autor: | | 3 Comentarii | 8410 Vizualizari

În această săptămână, Luca Cordero di Montezemolo, președintele Ferrari, anunța că a luat decizia de a plafona producția anuală la maximum 7.000 de unități pentru a menține exclusivismul mărcii. Statistica vânzărilor din ultimele luni arată însă că această declarație poate ascunde de fapt un motiv mult mai palpabil: reducerea vânzărilor.

„Dealerii trebuie să înţeleagă că este extrem de important să vindem maşini de calitate şi mai puţin cantitate. De asemenea, decizia noastră de a comercializa mai puţine maşini în ciuda majorării cererii are ca rol protejarea exclusivismului brandului”, a clamat Montezemolo în prezentarea strategiei viitoare ţinută la cartierul general din Maranello. Conform oficialului italian, Ferrari va vinde în acest an cel mult 7.000 de unităţi, cu 318 mai puţine decât anul trecut. În ciuda faptului că plafonarea producţiei poate avea efecte benefice atât asupra imaginii mărcii cât şi asupra poliiticii de preţuri şi va înlătura măcar în parte teama unor colecţionari că valoarea maşinilor deţinute se poate dilua în timp, mulţi analişti consideră că măsura a fost luată mai degrabă în baza estimărilor privind evoluţia vânzărilor. De altfel, nu este prima dată când oficialul Ferrari susţine că producţia trebuie menţinută la un nivel optim astfel încât să fie păstrat „spiritul” mărcii. Conform CNBC, în 1993, acelaşi Montezemolo spunea că „Ferrari nu va construi niciodată mai mult de 3.500 de maşini pe an”. Și a sfârşit ca, după mai puţin de un deceniu, să producă şi să vândă peste 7.000. Declaraţia lui Montezemolo este de fapt o perdea de fum menită să ascundă o potenţială reducere a vânzărilor, consideră Marcel Massini, un istoric preocupat de mult timp de trecutul mărcii Ferrari. Acesta, dar şi alţi analişti, îşi bazează presupunerile pe faptul că piaţa europeană nu mai este nici pe departe cea de acum un an. În primele trei luni, Ferrari a vândut pe Bătrânul Continent doar 695 de maşini, faţă de 898 în aceeaşi perioadă a anului trecut. Chiar şi în patria-mamă, Italia, vânzările mărcii se prăbuşesc în special din cauza controalelor demarate de fisc la toţi proprietarii de maşini exclusiviste pentru a combate evaziunea. Mulţi potenţiali clienţi italieni preferă să renunţe la achiziţii decât să se expună la raidurile poliţiei economice. Și chiar dacă în America de Nord şi Japonia vânzările au crescut cu 19% în perioada ianuarie – martie 2013, alte pieţe majore ale companiei, precum China, dau semne de stagnare. Dacă anunţul făcut de Luca Cordero di Montezemolo are drept scop mascarea unei eventuale scăderi a cererii sau reflectă cu adevărat dorinţa de a suţine exclusivismul mărcii rămâne de văzut. Cert este însă că ultimul model prezentat de companie la Geneva Motor Show, impresionantul LaFerrari, este „sold-out”. Cel puţin asta declară oficialii producătorului din Maranello. În România au fost înmatriculate deja în acest an două maşini Ferrari noi şi una de ocazie. Citeşte şi: LaFerrari: Primul hibrid
Pagina 1 din 1
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Cancan

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.