Grupul Ford intenţionează să utilizeze împrumutul contractat de la Banca Europeană de Investiţii (BEI) cu garanţia statului român la dezvoltarea producţiei de vehicule comerciale, dar şi la fabricarea unei maşini mici cu motor inovativ şi ecologic, a afirmat vicepreşedintele Ford, Wolfgang Schneider.

„Deja am început producţia de vehicule comerciale şi vrem şi realizăm şi o maşină mică cu motor inovativ şi ecologic”, a spus Wolfgang Schneider, la ceremonia de semnare a documentelor aferente garantării creditului. El a arătat că garanţia statului român permite grupului Ford să îşi asigure lichiditate într-o perioadă de criză economică şi a apreciat că fără acest sprijin împrumutul nu putea fi contractat.

„Ne asumăm o provocare foarte mare, de a transforma uzina din Craiova într-o companie importantă pentru grupul Ford”, a adăugat Schneider.

Banca Europeană de Investiţii va acorda companiei Ford România un împrumut în sumă de 400 milioane de euro destinat confinanţării unui proiect de dezvoltare a unui motor cu emisii reduse de dioxid de carbon şi producţiei ulterioare la uzina din Craiova.

Guvernul a decis să acorde Ford garanţii de 320 de milioane de euro, care acoperă 80% din acest credit, iar garanţia a fost autorizată, în luna noiembrie, de către Comisia Europeană. Comisionul de risc stabilit este de 2% din sumă pe an, pe întreaga perioadă de acordare a garanţiei.

Vlădescu speră la o producţie de 250.000 de unităţi pe an la uzina din Craiova

Acordul de garanţie dintre România şi banca finanţatoare a fost semnat azi la sediul Guvernului, de ministrul Finanţelor Publice, Sebastian Vlădescu, şi vicepreşedintele Băncii Europene de Investiţii, Matthias Kollatz-Ahnen.

Convenţia de garantare a fost semnată de secretarul de stat în Ministerul Finanţelor Bogdan Drăgoi şi vicepreşedintele pentru relaţii guvernamentale, juridice şi de mediu al Ford, Wolfgang Scheider.

Vicepreşedintele BEI, Matthias Kollatz-Ahnen, a afirmat la rândul său că împrumutul acordat Ford va stimula economia românească şi a arătat că procedurile de contractare au fost îngreunate de criza economică.

Ministrul Finanţelor, Sebastian Vlădescu, a afirmat că speră ca împrumutul BEI să permită Ford să ajungă în maximum 18 luni la un nivel de producţie de 250.000 unităţi pe an la uzina din Craiova.

Connect-ul pentru pasageri s-ar putea produce şi el în România

Preşedintele Ford Europa, John Fleming, a anunţat atunci că grupul american va produce în 2010, la Craiova, un număr de 20-30.000 de maşini şi că uzina va fabrica vehicule Ford Transit Connect în întregime după primul trimestru. În prezent, maşinile sunt aduse de la o fabrică din Turcia, Kocaeli, sub formă de colecţii CKD (Complete Knock Down) şi sunt asamblate în uzina de la Craiova.

Preşedintele Ford Europa a mai spus că varianta pentru pasageri a utilitarei Transit Connect, denumită Ford Turneo Connect, este în planurile Ford pentru Craiova, dar o decizie concretă despre această versiune va putea fi luată în a doua parte a acestui an.

Grupul Ford a devenit acţionar majoritar la Automobile Craiova în 2007, când a achiziţionat 72,4% din capitalul firmei de la statul român, pentru 57 de milioane de euro. Ulterior, participaţia grupului a crescut la peste 90%.

Ford a programat pentru activităţile din România investiţii de 1,2 miliarde euro, finanţate în cote egale, de câte 600 de milioane de euro, de BEI şi Ford Europa.

SURSA: Mediafax