Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Caz unic în România: Drumul care leagă Oltenia de Ardeal, în reabilitare de 7 ani, blochează activitatea economică

Autor: | | 2 Comentarii | 3857 Vizualizari

Asociaţia Producătorilor de Prefabricate din Beton din România avertizează că blocajul creat de lucrările la drumul naţional care leagă Oltenia de Ardeal are implicaţii grave asupra circulaţiei mărfurilor, cu efect direct asupra afacerilor din sudul şi centrul ţării. Producătorii cer implicarea Ministerului Transporturilor şi a CNADNR pentru urgentarea finalizării lucărilor de reabilitare a drumului.

Asociaţia, care reuneşte principalele companii producătoare de elemente prefabricate din beton, arată că reabilitarea DN 66 între Bumbeşti Jiu şi Petroşani a început în 2009 cu nenumărate întreruperi şi probleme în realizarea lucrărilor, cu termene amânate, care au avut ca rezultat închideri repetate şi restricţii de tonaj pe acestă arteră. Practic, acesta este drumul naţional cu cel mai lung parcurs de reabilitare.

„Întârzierile şi procedurile nefinalizate pentru DN 66 Bumbeşti Jiu – Petroşani au implicaţii negative extrem de importante în circulaţia mărfurilor şi, în consecinţă, în derularea activităţilor economice atât pentru agenţii economici din partea de Sud a ţării, cât şi pentru cei din Centru/Vest, rutele ocolitoare disponibile fiind total ineficiente din punct de vedere al costurilor şi al timpilor de parcurs“, se arată într-un comunicat al asociaţiei.

DN 66 este principala artera care face legătura între Oltenia şi Valea Jiului, iar lucrările de reabilitare ale acesteia au fost împărţite încă din 2012 în două tronsoane. Lucrările la tronsonul Rovinari – Bumbeşti Jiu, în lungime de 36,48 km, au fost atribuite socierii Comsa S.A.U. – Corporate Management Solutions printr-un contract în valoare de 146,3 mil. lei. Execuţia a început în aprilie 2013, iar lucrările au fost realizate în proporţie de 93,22%, potrivit datelor CNADNR.

Lucrările la tronsonul Bumbeşti Jiu – Petroşani, în lungime de 32,27 km, au fost preluate de asocierea Copisa Constructora Pirenaica, Chiruli Andrea Impresa Individuale şi Coremi Inter printr-un contract în valoare de 185,6 mil. lei. Spaniolii au început, conform contractului, în octombrie 2012 şi au ca dată de finalizare luna noiembrie a acestui an. Până acum, lucrările au fost realizate în proporţie de 78%, deoarece s-au întâmpinat o serie de probleme cu privire la exproprieri.

Pagina 1 din 1
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Cancan

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.