”Este un buget echilibrat, orientat către investiţii. Prioritatea o constituie proiectele cu fonduri europene şi programul de autostrăzi, anul viitor urmând să fie în construcţie 550 kilometri de autostradă, care vor antrena circa 100.000 de locuri de muncă. Investiţiile se ridică la 2,5 miliarde de euro, iar bugetul în total este 3,4 miliarde euro”, a spus ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, în faţa membrilor comisiilor reunite.

Din cele circa 14,79 de miliarde de lei, circa 3,4 miliarde de euro, de la bugetul de stat vor veni 14,32 de miliarde de lei. Restul banilor reprezintă credite externe nepreluate de Ministerul de Finanțe și fonduri externe nerambursabile.

Partea alocată investițiilor reprezintă 73,6% din întregul buget al MTI, respectiv 10,89 de miliarde de lei, circa 2,5 miliarde de euro.
450 de milioane din acești bani vor merge către proiecte finanțate exclusiv de la bugetul de stat, cum ar fi autostrada București-Ploiești și nu numai.
Fonduri sunt alocate atât pentru calea ferată, pentru Curtici – Simeria, tronson ce va fi reabilitat, pentru dezvoltarea Aeroportului Henri Coandă, cu un nou terminal ce va fi gata în 2012 şi va avea o valoare de 62 milioane euro, pentru finalizarea Magistralei 4 de metrou în zona Parc Bazilescu – Lac Străuleşti, dar şi pentru linia feroviară de mare viteză Constanţa – Bucureşti – Budapesta.
De asemenea, sunt alocate sume importante pentru subvenţii, respectiv: 227 milioane de euro – CFR Călători, 81 milioane de euro pentru Metrorex, alte 23 milioane euro fiind alocate pentru decontarea abonamentelor pentru pensionari, veterani, revoluţionari, elevi şi studenţi pentru transportul pe calea ferată.

Opoziția a depus 108 amendamente, însă doar cel al deputatului liberal, Relu Fenechiu, a fost discutat. Acesta se referea la sume suplimentare pentru Autostrada Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni, însă a fost în cele din urmă respins.

Proiectul legii bugetului de stat şi cel al asigurărilor sociale de stat pe anul 2012 au intrat luni în dezbaterea comisiilor de specialitate ale Parlamentului, urmând să fie discutate în plenul forului legislativ începând cu 12 decembrie. Opoziţia a înaintat peste 8.000 de amendamente la aceste proiecte ce vizează, între altele, scăderea CAS, reducerea TVA şi blocarea Programului Naţional de Dezvoltare a Infrastructurii.

Proiectul de buget este construit pe o estimare de creștere economică de 2,1% pe anul 2012 şi pe o ţintă de deficit de 1,9% din Produsul Intern Brut (PIB).