România este pentru a treia oară consecutiv prezentă în catalogul pentru anul viitor, care cuprinde destinaţii din Europa de Est, al tour-operatorului german Dertour, coperta fiindu-i rezervată castelului Bran.

„Pe copertă este castelul Bran, o destinaţie extrem de cunoscută din România, deşi catalogul, pe lângă destinaţii româneşti, promovează şi alte ţări din regiune, însă cei de la Dertour, partenerii noştri de aproape 3 ani de zile, au ales să pună pe coperta acestui catalog o destinaţie de turism din ţara noastră”, a declarat Elena Udrea, ministrul interimar Turismului, în cadrul unei conferinţe de presă.

Pe lângă ţara noastră, căreia îi sunt rezervate 25 de pagini din 144, catalogul mai cuprinde informaţii şi oferte turistice din Bulgaria, Ungaria, Cehia, Slovacia şi Polonia.

România nu mai figurează doar cu Litoralul

Catalogul cu oferte de vacanţă pentru 2010 a fost tipărit în 350.000 de exemplare, care vor ajunge la cele peste 10.000 de agenţii partenere ale tour-operatorului german. Pe lângă acestea, alte aproximativ 2.500 de exemplare vor ajunge la birourile de promovare ale României din Berlin şi München.

De asemenea, spre deosebire de ediţia precedentă, în care România figura doar cu Litoralul, în actuala broşură se regăsesc oferte şi în Transilvania, Bucovina, Valea Prahovei şi Delta Dunării, potrivit lui Radu Colfescu, reprezentant al Dertour România.

Pe lângă ofertele de cazare în hoteluri, nemţii vor mai găsi circuite cu autocarul, tururi cu maşina, excursii şi programe active cu drumeţii, tracking, ciclism, închirieri de maşini şi transferuri.

Contribuţia României: 40.000 de euro plus TVA

Potrivit ministrului, este estimată o creştere de 30% a numărului de turişti veniţi prin Dertour în 2010. Anul trecut, au sosit 2.500 de turişti străini în România, prin compania germană, înregistrându-se 7.000 de înnoptări.

Ministerul Turismului a cheltuit 40.000 de euro, plus TVA pentru publicarea acestui catalog. „Contribuţia României prin Ministerul Turismului a fost de 40.000 de euro, plus TVA, circa 11,4 eurocenţi pe fiecare broşură în parte, preţ care include creaţia, producţia şi distribuţia”, a explicat Udrea.

În cadrul acordului semnat cu Dertour vor mai intra şi alte acţiuni, precum o campanie de direct mailing pentru consumatorii finali din baza de date a operatorului şi panouri de promovarea a României în vitrinele agenţiilor partenere.

Tour operatorul gerrman Dertour, parte a grupului Rewe, a avut o cifră de afaceri de 4,3 miliarde de euro în 2007 şi a deschis, în 2004, la Bucureşti, prima reprezentanţă a sa din Europa de Est.