Kristensen s-a făcut remarcată în antreprenoriatul autohton încă din 1996, când a început să importe stofele belgiene Scabal, cel mai cunoscut producător de stofe de lux din lume. Despre această nișă (n.red. – branduri exclusiviste şi costume realizate de comandă) nu prea se discuta la acea vreme, ceea ce transforma sarcina oricărui antreprenor într-una „mai dificilă“. Atât ca promovare, cât și ca portofoliu de clienți. Cu o mențiune: în general, un costum de comandă poate fi „made-to-measure“ – adică croiul standard este modificat după măsurile clientului, aşa cum lucrează şi Casa Frumoasă, sau „bespoke“ – ceea ce presupune crearea unui tipar tăiat la milimetru pe măsurile și după specificațiile cerute de client, care să fie croit integral de mână. Pentru că este făcut în sistem de producţie semiindustrială, costumul „made-to-measure“ are un preţ minim de circa 1.500 de euro, pe când un costum „bespoke“ costă de la 3.000 euro în sus. Acum, ajuns la maturitate, businessul Casa Frumoasă înseamnă cinci magazine de lux în destinațiile-cheie de shopping ale Capitalei, aproximativ 20 de brand-uri de top, 40 de angajați, 5.000 de stofe din care se pot realiza costume la comandă și afaceri de peste două milioane de euro. „La Casa Frumoasă nu vorbim de fashion, ci de branduri aristocrate, de lux adevărat. Din a doua parte a lui 2012 și continuând cu 2013 și 2014 am avut o perioadă mai grea. Însă, ne-am menținut businessul la același nivel. Nu am scăzut“, spune Julia Kristensen.

Pe scurt, cum funcționează linia principală a businessului Casa Frumoasă? Clienții au posibilitatea de a alege un produs din galerie sau, la fel de bine, inspiraţi de ceea ce văd, pot să comande un produs personalizat. Măsurătorilor ample de la preluarea comenzii li se adaugă alte două-trei probe, pentru ajustări. Mai mult, aproape fiecare cusătură e făcută de mână, să se potrivească perfect, „nu pui cusătura sub presiune când stai jos sau îţi mişti mâinile“, spune Kristensen. Rezultatul: un costum care poate rezista generaţii întregi.

Pentru 2015, antreprenoarea anunță consolidarea business-ului prin deschiderea unui nou magazin, Marc Cain, franciza unui brand premium de fashion feminin fondat în Germania în 1973. De asemenea, investițiile pentru 2015 iau în calcul și extinderea magazinului Casa Frumoasă de la Hotel Radisson Blu pentru a crea cea mai importantă destinație de shopping, atât pentru doamne, cât și pentru domni, cu un nou mix de brand-uri și colecții de fashion direct de pe catwalk. Noul fashion corner va aduce brand-uri de renume precum Fausto Puglisi, Giambattista Valli, Antonio Berardi sau Stella Jean.

 

Casa Frumoasă, pe scurt:

1996 Primul magazin Scabal – Julia Kristensen aduce pe piața din România Scabal, cel mai mare producător de stofe de lux din lume, și oferă servicii Made-to-Measure.

2001 Se deschide al doilea magazin Scabal, la J.W. Marriott Grand Hotel

2003 Se deschide magazinul franciză Elegance Boutique, tot la J.W. Marriott Grand Hotel

2004 Deschidere showroom Made-to-Measure Scabal în strada Frumoasă

2005 Se lansează brand-ul Casa Frumoasă

2007 Se deschide magazinul J. Kristensen la Hotel Radisson Blu

2008 Este achiziționată vila din Lascăr Catargiu, în urma unei investiții de aprox. 5 mil. euro

2011 Este inaugurat restaurantul Verandă Casa Frumoasă, iar magazinul Elegance se mută la Radisson Blu

2012 Se deschide Casa Frumoasă la Hotel Radisson Blu

2015 Se va deschide un nou magazin, Marc Cain, franciza unui brand premium de fashion feminin

Julia Kristensen nu se încadrează în categoria oamenilor de afaceri-vedetă de la noi: a crescut în orașul Riga și, înainte să-și croiască locul în piața locală de lux, a fost director la un holding în Danemarca