Planurile ambițioase de dezvoltare în țară creionate de francezii de la Carrefour revin la nivelul de dinainte de criză și pe segmentul hipermarketurilor, când ritmul de extindere era de cel puțin două sau trei magazine noi pe an. În anii de criză 2009 și 2010, retailerul a deschis numai două noi hipermarketuri față de 2008, când a inaugurat 10.
După ce a deschis, nu mai departe de săptămâna trecută și în parteneriat cu grupul local Angst, primul magazin de proximitate, sub sigla Carrefour Express Angst Domenii, Carrefour reia extinderea și pe segmentul hipermarketurilor. Cel de-al 24-lea hipermarket Carrefour din țara, care se deschide, mâine (18 octombrie), în centrul comercial Colosseum, în urma unei investiții de peste 8,5 milioane de euro, ocupă o suprafață de 8.400 de metri pătrați și are în rafturi aproximativ 50.000 de produse. Cea mai recenta inaugurare a unui hipermarket Carrefour a fost în august 2010. De-atunci, francezii s-au extins doar cu supermarketuri.
Potrivit lui Francais Melchior de Polignac, directorul Carrefour România, în următoarele trei luni, Carrefour mai deschide încă două hipermarketuri, la Botoșani și la Deva. În plus, francezii continuă și extinderea cu supermarketuri; până la sfârșitul anului vor fi deschis încă opt Carrefour Market.
În prezent, grupul Carrefour operează, în România, 39 de supermarketuri, plus 24 de hipermarketuri și un magazin de proximitate. Cu această inaugurare, Careefour Hypermarket suflă în ceafa real,- (parte a Metro), concurentul direct pe acest segment, care operează o rețea de 25 de hipermarketuri.
Lanțul de retail Carrefour România a înregistrat în cel de-al doilea trimestru al anului vânzări de 288 milioane de euro, în creștere cu 8,4% față de aceeași perioadă a anului trecut, incluzând și vânzările din magazinele nou-deschise. Luând în calcul doar vânzările din magazinele comparabile (adică deschise în trimestrul doi și în 2010), creșterea este de 1,4%, arată ultimul raport financiar publicat de grupul francez, care face referire şi la cifrele din România.
Fără variațiile cursului valutar, vânzările companiei au crescut cu 7,3% în perioada menționată, și cu 0,3% potrivit evaluării de tip „like for like“, care exclude influența apariției unor noi magazine asupra vânzărilor. Anul acesta, grupul a inaugurat patru supermarketuri și anunță deschiderea a două hipermarketuri în Bucureşti şi Botoşani. În prima jumătate a anului, vânzările Carrefour România au crescut cu 3,9%, până la 555 milioane de euro. Creșterea vine după nouă trimestre consecutive de scădere a vânzărilor, iar cifrele includ și majorarea cu 5% a TVA-ului din iulie 2010.
Piața românească de retail FMCG (produse de larg consum) a fost estimată la 16 miliarde de euro, în 2010. În perioada 2005-2010, spun cercetările Constrast Management-Consulting, marii retaileri au deschis, în medie, 117 magazine/an; la sfârșitul lui 2010 ertau, în total, 729 de unități.