Podul de peste Dunăre de la Brăila a intrat în etapa de pregătire a cablurilor de oțel printre cele mai sigure din lume care vor susține viitoarea şosea. Acesta este situat deasupra Dunării, între județele Brăila şi Tulcea, fiind cea mai amplă lucrare de infrastructură din România din ultimii 30 de ani.

Acesta este alcătuit din doi piloni de 192 de metri, adică de înălțimea unei clădiri cu 64 de etaje, care sunt deja gata. Totodată, acesta va avea un pasaj ce va avea patru benzi de circulaţie, la care se adaugă două benzi pentru pietoni şi biciclete. Podul cu o lungime de 1.974 de metri, este cu patru metri mai mare decât celebrul Golden Gate din San Francisco, California.

De menționat este faptul că, cea mai importantă fază din construcţia Podului de la Brăila a început de mai bine de trei săptămâni. Muncitorii lucrează la cele două platforme care ar trebui să susţină cele două cabluri, lungi de doi kilometri, printre cele mai sigure din lume, şi care ar trebui să lege cei doi piloni ai podului.

În ceea ce privește cablurile,a cestea vor avea o grosime de 60 de centimetri şi cântăresc împreună 6.700 de tone și vor susţine, practic, benzile de circulaţie. Cablurile sunt compuse din 81 de mii de kilometri de fir de oţel, cu care am putea înconjura Pământul de două ori.

„Au fost cumpărate direct de la o firmă din Japonia, producătorul garantând o durată de viaţă de 100 de ani. Va fi cât se poate de sigură această construcţie. Podul a fost supus unor teste în faza de proiectare: în tunurile de vânt, teste seismice, s-au luat în calcul forţele care vor apărea la momentul sarcinilor de încărcare, a greutății, a mişcărilor din cauza vânturilor, a tensiunilor din cabluri”, spune Viorel Eşanu, responsabil monitorizare lucrări.

Podul Goden Gate de România va fi gata în 2023.

Pentru realizarea acestei lucrări de infrastructură revoluționare, 400 de oameni au lucrat zi şi noapte la cei doi piloni. În medie, s-au înălțat cu doi metri pe zi. Potrivit proiectului tehnic, aceştia chiar se vor înclina după ce vor fi amplasate cablurile, ca să nu se rupă. Şi un secret: ambele picioare sunt goale pe dinăuntru. La final, vor fi instalate lifturi pentru întreţinere în aceste spaţii goale.

„Când ne-am apucat de pe 15 septembrie 2020 înălţimea era foarte mică, la vreo opt metri. Dar urcând puţin câte puţin, acum e ca şi cum am fi pe pământ”, spune Silviu Conciu, diriginte de șantier.

„Momentul la care s-a făcut acel filmuleţ era unul care preceda nişte operaţiuni de închidere a zonelor de tensionare a cablurilor. În stânga mea, puteţi vedea că zona este etanşată perfect! S-au făcut şi operaţiuni de injecție cu lapte de ciment”, spune Viorel Eşanu, responsabil monitorizare lucrări, potrivit Antena3. 

De menționat este faptul că, podul de la Brăila este important pentru cei care fac naveta între Galați şi Brăila sau între Tulcea şi Brăila, care până acum erau nevoiți să ocolească 100 de kilometri, sau să aștepte bac care vine o dată la fiecare jumătate de oră şi are un număr limitat de mașini.

În ceea ce privește finalizarea proiectului, „Goden Gate de România” ar trebui să fie gata la începutul anului 2023 și costă peste două miliarde de lei şi presupune şi construcţia a 23 de kilometri de drumuri de legătură.