În ceea ce priveşte consumul pe regiuni, cel mai mult se consumă apă plată în sudul României şi în Dobrogea, pe locul doi ca şi consum fiind Moldova, urmată de Transilvania şi Banat. 
Consumul de apă îmbuteliată în zonele rurale este limitat de existenţa unei surse de apă alternative, cum ar fi apa de izvor sau de fântînă, aflate în apropierea gospodăriei.
Referindu-se la preferinţele de consum ale românilor studiul demonstrează că aceștia consumă în principal mărci de apă minerală naturală şi / sau apă de masă româneşti, peste 60% dintre consumatori fiind femei.
În prezent,  piaţa de apă îmbuteliată din România atinge circa 11,3 milioane de  hectolitri, adică aproximativ 0,16 litri/zi/persoană. Potenţialul de consum al pieţei în ceea ce priveşte apa îmbuteliată este, aşadar, departe de a fi atins. În context, acest consum ar putea să ajungă undeva la peste 35 milioane de hectolitri/an.  Cu toate acestea, creșterea estimată a consumului este una moderată, de aproximativ 5% pe an.
Trebuie amintit că România deţine aproximativ 60% din rezervele de apă ale Europei, dar exploatează doar 20% dintre acestea. 
Cât despre cantitatea cumpărată, pe primul loc ramân ambalajele tip pet, cu precădere cele la 2 litri, urmate la foarte mică distanţă de cele la 5 litri, pentru că, după cum explică Camelia Hoinărescu, director de marketing Rio Bucovina, “criza economică, urmată de scăderea veniturilor, i-a determinat pe români să se orienteze către cantităţi mai mari cu preţuri mai competitive.” Potrivit acesteia, datele venite din piaţă arată că, începând cu 2009–2010, consumul de apă plată a avut un trend ascendent, în defavoarea celui de apă carbogazificată.
Datele au fost obţinute de Rio Bucovina, pe baza analizei obiceiurilor de consum în decursul anului 2011, în oraşele cu peste 50.000 de locuitori din întreaga ţară.