Oficialul Porsche România, companie care importă modele ale mărcilor Audi, Bentley, Porsche, SEAT, Skoda și Volkswagen, este de părere că această creștere „arată că mulți clienți se orientează către mașini ale unor mărci cu imagine puternică și, evident, cu un preț mai mare. În special corporațiile cumpără mașini mai scumpe”. De asemenea, diferența de preț mediu provine și din faptul că, în 2007, volumul principal de mașini era compus din vehicule de clasă mai mică, efect clar al sistemelor de finanțare ușor de accesat la acea vreme. De altfel, se observă că, în acest an, a scăzut dramatic ponderea persoanelor fizice din totalul cumpărătorilor de mașini. „Piața de autoturisme din România a alunecat către persoanele juridice. Într-un fel, este un semn de revigorare a pieței dar, pe de altă parte, nu este o veste pozitivă pentru industrie pentru că devine tot mai dependentă de alte firme”, a menționat Valmar. În 2010, persoanele fizice reprezentau 49,8% dintre clienți iar acum mai înseamnă doar 33,2%.
Brent Valmar, care este și vicepreședinte al Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA), consideră că în acest an piața autoturismelor nu va depăși 100.000 de unități. Mai puțin decât estimase asociația la începutul lui 2011.