Ce relaţie există între brandul personal al prezentatorului şi cel al emisiunii pe care o prezintă? Cel puţin în cazul „Vrei să fii milionar?“, singura variantă de răspuns a celor de la Kanal D e: „de interdependenţă“; studiile de cercetare le-au arătat turcilor că românii îşi doresc să revadă programul, însă nu oricum, ci cu Virgil Ianţu în rol de prezentator. Cu alte cuvinte, spui Virgil Ianţu, spui „Vrei să fii miliardar?“, devenit milionar, după trecerea de la leul vechi la cel nou.
Revenind la actualul format, în ce măsură contribuie imaginea prezentatorului, până la urmă, la performanţa emisiunii? „La noi, acest show nu trebuie să mai prindă. El a intrat rapid în folclor, nu datorită mie, ci datorită conţinutului şi calităţii la care era realizată producţia. Românii aşteaptă această emisiune“, spune Ianţu, lăsând să se înţeleagă că revenirea lui în calitate de prezentator al emisiunii care l-a lansat poate să fie un plus pentru noua producţie. Oricum, subliniază el, în spatele acestei emisiuni „e o muncă de echipă. Sunt câteva zeci de oameni care lucrează la această producţie, în mare, aceeaşi cu care am început acum 11 ani“. Şi totul e făcut în aşa fel încât să se simtă tensiunea show-ului, menită să ţină telespectatorii cu sufletul la gură, deci pe post.
„Nu fac orice, doar pentru bani“
Că vorbim de milionari, cât valorează brandul Virgil Ianţu? Cum era de aşteptat, nu are un răspuns concret, dar oferă indicii pe un ton glumeţ: „Mi-am păstrat preţul la absolut orice – evenimente, reclame, emisiuni. E acelaşi ca înainte de criză. Nu din vina mea e criză şi eu, când fac ceva, n-o fac mai puţin profesionist decât o făceam înainte de criză“. Interesul lui Ianţu pentru discuţia despre câţi bani câştigă scade pe măsură ce creşte numărul întrebărilor despre proiectele în care este implicat. Motivul reticenţei sale e simplu: „Sunt foarte mulţumit cu viaţa pe care o am“, explică el, „Nu sunt un om care să strângă atât de mulţi bani, îmi place să mă bucur de fiecare clipă“.
Şi încă ceva: „Mi se pare o prostie să ajungi la 60-70 de ani şi să ai milioane de euro în cont. Trebuie să ai un confort financiar, să aibă copilul tot ce-i trebuie, în rest… n-am filme din astea în cap. Scopul meu nu e să ajung în Top 300 Capital“.
Dincolo de filosofia personală, Virgil Ianţu ştie că este un brand monetizabil şi în afara emisiunilor. El şi-a asociat imaginea cu brandul Chivas Regal şi a jucat în mai multe spoturi publicitare, printre care la electrocasnice Philadelphia, materiale de construcţii Soceram, televizoare LG Infinia, chiar şi vopsea de păr Loncolon Ultra.
„Întotdeauna am avut grijă să nu mă îndepărtez de ceea ce sunt eu, de fapt, ca să fiu credibil. Nu vreau să păcălesc pentru că ştiu că totul ce se întoarce înapoi“, explică Ianţu regula după care îşi alege proiectele cu care îşi asociază imaginea. Cum se numără succesul lui în cifre? „Asta e o întrebare de un milion, dar nu ştiu care ar fi posibilele variante de răspuns“, afişează Ianţu un zâmbet uşor ironic.