Gabriel Comănescu, prin Vega Offshore, membru al GSP Holding și furnizor de servicii de transport offshore cu elicopterul,  a decis să achiziționeze un elicopter Bell 429 în urmă cu trei ani pentru a oferi servicii companiilor de petrol și gaze din Marea Neagră. În toamna anului trecut, compania a achiziționat încă două elicoptere Agusta AW 139, principalul client fiind Lukoil, care efectuează lucrări de explorare în perimetrele Est Rapsodia și Trident.

Serviciile VegaOffshore includ transport de persoane și cargo, salvare pe mare și zboruri de intervenție medicală.  Principala bază de operațiuni se află pe aeroportul internațional Mihail Kogălniceanu din Constanța, iar principalul centru de mentenanță pentru elicopterele Agusta – Centrul de Service Agusta – se află  pe heliportul Midia, care se întinde pe o suprafață de 30.000 mp.

La finele săptămânii trecute, Vega Offshore împreună cu producătorul italian de elicoptere Finmeccanica AgustaWestland au prezentat noul model AW189, care ar putea intra în flota companiei în următorii ani.

“Probabil anul acesta sau anul viitor în flota companiei Vega Offshore se va afla și noul model”, ne-a declarat managerul companiei Dana Glăvan.

Anul trecut, afacerile companiei au crescut de aproape patru ori ajungând la 13,21 milioane de lei și un profit de 0,61 milioane de lei. Față de 2012, cifra de afaceri a companiei a crescut de aproape 17 ori, iar numărul de angajați aproape s-a dublat, la finele anul trecut compania având 14 salariați.

Comparativ cu AW139, modelul AW189 vine cu performanțe mai bune în ceea ce privește distanțele pe care le poate acoperi și capacitatea, astfel că cei care le operează beneficiază de toate avantajele pe care clasa de elicoptere AW le oferă în materie de standarde de siguranță, mentenanță, training și design.

Modelul AW189, este operațional deja în Europa occidentala, Orientul Mijlociu și Asia, iar flota de aproape 20 de aparate livrate până în acest moment a făcut deja peste 3.500  de ore de zbor.

Lansat în 2011, AW189 a fost creat pe fondul creșterii cererii pe segmentul de elicoptere bimotor de dimensiuni medii, dat fiind că este un model versatil, multifuncțional și accesibil ca preț.  Cu un tonaj de 8,3 până la maxim 8,7 tone, AW189 a fost optimizat pentru transport offshore și misiuni de salvare pe mare (SAR – search and rescue).

Configurația standard este de 16 locuri cu opțiunea de a ajunge la 19 locuri sau de a reduce la 12 locuri în cazul curselor pe distanțe lungi. Designul cabinei piloților a fost creat pentru a simplifica manevrele piloților și a crește siguranța.

Cu peste 150 de comenzi ferme plasate atât de operatori, cât și de companiile de leasing de elicoptere, AW189 este de departe liderul categoriei.

Reprezentanții companiei italiene ne-au precizat că în România au livrat mai multe elicoptere de mai multe categorii. Trei elicoptere, așa cum menționam și mai sus, se află în flota companiei Vega Offshore, încă 2 aparate de zbor au fost livrate altor companii din județul Constanța, astfel că în toată țara se regăsesc 9 sau 10 elicoptere produse de de AgustaWestland.

 AgustaWestland, subsidiară a Finmeccanica, este un producător anglo-italian de elicoptere și unul dintre cei mai importanți jucători la nivel global, anul trecut veniturile companiei ridicându-se la circa 4,3 miliarde de euro.
Comenzile plasate în prima parte a anului vor conduce la o creștere a veniturilor la finalul acestui an, reprezentanții producătorului estimând atingerea cifrei de 4,5 miliarde.