Companiile menţionate au semnat un memorandum de înţelegere care prevede construirea, începând din anul 2017, de borne de încărcare "ultra-rapide" în aproape 400 de locaţii din Europa, în ceea ce ar urma să constituie o "cooperare fără precedent între constructorii auto pentru a crea o reţea de reîncărcare pentru toate mărcile auto". 

Reţeaua se va baza pe tehnologia de încărcare de tip Combined Charging System (CCS), care permite o încărcare rapidă de până la 350 de kilowaţi. Reţeaua este destinată să deservească toate vehiculele echipate cu tehnologia CCS, precum şi pentru a facilita adoptarea vehiculelor electrice în Europa. 

"O infrastructură de încărcare ultra-rapidă este importantă pentru adoptarea de către masa consumatorilor şi are potenţialul de a transforma posibilităţile pentru automobilele electrice", a declarat preşedintele director general de la Ford, Mark Fields. 

"Intenţionăm să creăm o reţea graţie căreia clienţii noştri nu vor avea nevoie decât de o pauză de cafea pentru a-şi reîncărca vehiculele pentru o călătorie pe distanţe lungi", a declarat, la rândul său, preşedintele Audi, Rupert Stadler. 

Deşi partenerii fondatori, BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company şi Volkswagen Group, vor fi parteneri egali în viitoarea societate mixtă, alţi producători auto vor fi încurajaţi să participe la dezvoltarea reţelei. De asemenea, societatea mixtă intenţionează să coopereze şi cu partenerii regionali pentru a asigura dezvoltarea rapidă a reţelei de borne electrice. 

Mercedes şi-a majorat avansul faţă de BMW pe piaţa automobilelor de lux

Mercedes Benz şi-a majorat avansul faţă de rivalul BMW în primele nouă luni, graţie unor noi modele precum SUV-urile GLC şi GLA, transmite Bloomberg.

Mercedes ajunge astfel mai aproape de obiectivul său strategic de a recâştiga poziţia de cel mai mare producător de automobile de lux, pentru prima oară în ultimul deceniu.

Potrivit datelor preliminare publicate de cei doi constructori auto, în primele nouă luni ale acestui an, vânzările Mercedes au urcat de două ori mai mult decât au crescut vânzările BMW, astfel că decalajul dintre Mercedes-Benz şi BMW a ajuns la 57.985 autovehicule. În timp ce vânzările de automobile marca Mercedes au crescut cu 12% în primele nouă luni, până la 1,53 milioane de unităţi, vânzările BMW au crescut cu 6%, până la 1,47 milioane de unităţi. Celălalt mare producător auto german de automobile de lux, Audi, a rămas în urma primilor doi cu 1,40 milioane de unităţi vândute în primele nouă luni, în creştere cu 4,5% în ritm anual. 

Zilele trecute, directorul general de la Daimler, Dieter Zetsche, declara că Mercedes este pe cale să îşi atingă încă din acest an obiectivul pe care şi l-a propus pentru anul 2020, respectiv devansarea BMW din poziţia de lider de autovehicule premium. Dacă acest lucru se va realiza în 2016, ar fi pentru prima dată, după 2005, când Mercedes revine în fruntea producătorilor de automobilelor de lux. 

În replică, BMW a minimalizat importanţa pierderii poziţiei de lider pe piaţa automobilelor de lux, subliniind că atenţia sa este îndreptată spre maximizarea profitului şi finanţarea investiţiilor în noi tehnologii. 

"Profitabilitatea rămâne principala noastră preocupare", a declarat directorul de vânzări de la BMW, Ian Robertson.

Mercedes-Benz, divizia de lux a grupului auto german Daimler, şi-a majorat avansul faţă de rivalul BMW în perioada ianuarie – august 2016, ceea ce îi permite să se apropie de obiectivul său strategic de a recâştiga poziţia de cel mai mare producător de automobile de lux din lume, pentru prima dată după 2005.

În primele opt luni ale acestui an, livrările brandului Mercedes au crescut cu 12% (la 1,32 milioane de vehicule), comparativ cu un avans de 5,5% al brandului BMW (la 1,28 milioane de autoturisme), şi faţă de Audi, divizia de lux a grupului auto german Volkswagen, care a înregistrat o creştere de 4,9%, la 1,23 milioane de vehicule. 

AGERPRES