Comisia pentru concurenţă din Elveţia a anunţat marţi că reţele de distribuţie ale BMW din Spaţiul Economic European, care include cele 27 de state membre ale Uniunii Europene precum şi Islanda, Liechtenstein şi Norvegia, refuză vânzarea brandurilor BMW şi Mini către cetăţeni elveţieni.
Francul elveţian s-a apreciat cu peste 9% faţă de euro, în acest an, astfel încât vehiculele BMW au devenit mai scumpe în Elveţia, care nu face parte din UE.
BMW riscă o amendă de până la 10% din veniturile obţinute în Elveţia în ultimii trei ani, a declarat Patrik Ducrey, purtător de cuvânt al autorităţii pentru concurenţă.
"O astfel de amendă ar fi sesizabilă pentru divizia BMW, chiar dacă Elveţia nu este o piaţă strategică pentru producătorul german", consideră Daniel Schwarz, analist la Commerzbank în Frankfurt.
Vânzările BMW şi Mini în Elveţia au totalizat anul trecut 19.300 de vehicule, potrivit purtătorului de cuvânt al grupului, Markus Sagemann.
În Elveţia, BMW comercializează sedanuri serie 5 cu un preţ de pornire de 62.200 de franci elveţieni (64.018 dolari), inclusiv taxa pe valoare adăugată de 7,6%. Automobilele serie 7 sunt vândute pentru 105.300 de franci, potrivit paginii de Internet a BMW.
În Germania, preţul de pornire pentru automobilele serie 5 este de 41.900 euro (58.459 dolari), iar  pentru seria 7, 73.300 euro.
"Am cerut BMW să comenteze situaţia, după ce luni am deschis investigaţia", a spus Ducrey, adăugând că cercetările ar putea dura până la doi ani.
Un purtător de cuvânt al BMW a confirmat investigaţia şi a refuzat să comenteze.
SURSA:Mediafax