În realitate, tramvaiul se află încă în probe, urmând ca, într-un viitor mai mult sau mai puțin îndepărtat să fie organizată o licitație pentru achiziționarea lui. Recent, primarul municipiului Arad, Gheorghe Falcă, şi-a manifestat speranţa ca municipalitatea să fie primul beneficiar al acestui nou tip de vagoane de tramvai, însă, spunea el, acest lucru depinde de un împrumut pe care Primăria Arad aşteaptă să-l primească de laBEI. Prețul tramvaiului ”Imperio”, care poate suporta viteze de 200 km la oră, este de aproximativ 1,7 mil. euro. Ca și caracteristici principale, are podea joasă, configuraţia sa fiind adaptată pentru a satisface toate cerinţele pieţei în domeniul transportului urban de călători.
În funcţie de solicitări, vagonul poate avea trei sau patru module, fiind echipat 30%din lungimea acestuia cu uşi la solicitarea beneficiarului. Are o capacitate de circa 200 de călători și este dotat cu rampe de acces pentru persoane cu dizabilităţi, cărucioare pentru copii, zonă de acces fără bare și . camere video pentru supraveghere.
De altfel, piața românească de profil se află în atenția marilor producători de material rulant Alstom și Bombardier, care, la rândul lor, își doresc să construiască tramvaie potrivite pentru șinele din România. Potrivit datelor Bombardier, în prezent, în România circulă în jur de 1.500 de tramvaie, din care jumătate numai în București. De asemenea, 90% dintre acestea au o vechime de peste 20 de ani.
Compania Astra Vagoane Călători este controlată de omul de afaceri Valer Blidar.