Jose Trujillo a dat un judecata companiile Apple si AT&T acuzandu-le ca au indus in eroare clientii telefoanelor iPhone prin faptul ca nu i-au anuntat decat la cateva zile dupa lansare ca bateria “moare” dupa doar 300 de reincarcari si ca trebuie schimbata in fiecare an. Un grup american, Foundation for Consumer and Taxpayer Rights, a facut o plangere similara la adresa celor doua companii la o saptamana dupa lansarea telefonului pe piata.

Discutii despre capacitatea bateriei telefonului iPhone, cum ca ar rezista doar 40 de minute de convorbiri, au facut Apple sa anunte cu aproximativ 10 zile inainte de lansare ca acesta va aparea pe piata cu o alta baterie decat cea prezentata in ianuarie. Apple nu a anuntat totusi nimic despre necesitatea schimbarii bateriei dupa un anumit numar de cicluri de incarcare-descarcare.

Pe 29 iunie, Apple a lansat iPhone in magazinele proprii si in cele AT&T, iar acesta s-a vandut in cateva zile in aproximativ 700.000 de unitati. In data de 2 iulie, Apple a anuntat informatii suplimentare legate de intretinerea telefonului. Printre acestea apareau si informatii legate de baterie, anuntandu-i pe noii proprietari ca pot primi o baterie noua de la Apple in cazul deteriorarii celei vechi, pentru aproximativ 86 de dolari. 

In plangerea sa, Trujillo acuza Apple ca nu a facut pulblice acesta informatii decat dupa punerea in vanzare a telefonului, fapt confirmat de purtatorul de cuvant al companiei. 

In data de 23 iulie, compania a postat pe internet modul de intrebuintare a bateriei si informatii suplimentare despre aceasta. Astfel, Apple anunta ca bateria suporta 400 de cicluri incarcare-descarcare, apoi fiind necesara schimbarea sa.  

 

Sursa: msnbc