‘Probabil ştiţi istoria acestei lucrări. Este o lucrare în care s-a încercat, în primul rând, un test cu constructori români. Contractele s-au semnat în 2007, suntem în 2011. Termenul lor de terminare a lucrării ar fi fost, în mod normal, după ce s-au terminat exproprierile, mai 2012. Cu buna lor voinţă, având în vedere ca au stat pentru exproprieri vreo doi ani, au acceptat decalarea termenului la 31.12.2011, când s-a supărat puţin pe ei doamna Boagiu şi a vrut să le rezilieze contractele şi atunci se pare că s-au accelerat. Eu cred că va fi o reuşită, chiar dacă au unele probleme de încadrare în termenul de 31 decembrie’, a spus Băsescu, aflat în vizită pe şantierul tronsonului Bucureşti-Ploieşti al autostrăzii Bucureşti-Braşov.

El a completat că respectivul proiect rutier reprezintă o primă probă care arată dacă ne putem ‘bizui’ pe constructorii români la realizarea de autostrăzi şi a declarat că cel mai bine arată primul tronson, de la centura Ploieştiului.

‘Trebuie să vă spun o evoluţie a lor (a firmelor care se ocupă de realizarea autostrăzii -n.r.): ei au fost un consorţiu la început de trei firme şi fiind trei firme româneşti, până la urmă s-au certat şi au rupt contractul de la calitatea de consorţiu care se angajase cu statul român. Până la urmă, s-a spart consorţiul în trei contracte. Mă rog, treabă românească, au arătat că mai avem de învăţat la capitolul acesta’ a completat Băsescu.