Consultanţii germani de la Kienbaum, cei care au realizat studiul University Ranking în parteneriat cu Capital sunt îngroziţi de gradul de corupţie din universităţile din România.

„Corupţia este o mare problemă”, apreciază Maria Smid, project manager la University Ranking. 88% din cei aproape 3.131 de studenţi sau absolvenţi care au răspuns chestionarelor susţin că notele şi diplomele nu se acordă exclusiv pe baza meritelor academice. Mai grav, 55% dintre respondenţi susţin că s-au confruntat direct sau indirect cu un act de corupţie în cadrul studiilor.

La întrebarea: „Cât aţi fost student, aţi avut colegi care au primit note sau diplome pe alte criterii decât cele academice (de exemplu pile sau cadouri)?” – 56% au răspuns afirmativ. Iar 46,6% dintre respondenţi susţin că au cunoştintă de cel puţin trei profesori care au fost mituiţi!

Auto-mulţumire, din lipsă de termeni de comparaţie

„Credibilitatea şi atractivitatea sunt caracteristici importante ale unui sistem educaţional. Cele două caracteristici nu se includ neapărat una pe cealaltă. Studenţii şi absolvenţii se declară multumiţit de calitatea universităţilor, însă, în acelaşi timp, fenomenul corupţiei – implicite sau explicite – are o incidenţă ridicată”, arată realizatorii studiului.

Experţii de la Kienbaum susţin că una din explicaţiile pentru faptul că respondenţii au apreciat calitatea învătământului ca fiind satisfăcătoare este mândria naţională şi lipsa unui termen de comparaţie – de exemplu interacţiunea cu o universitate internaţională.

Vezi aici locul pe care-o ocupă în clasament universitatea pe care ai absolvit-o şi cum este cotată din punct de vedere al teoriei, aplicabilităţii, limbilor străine şi experienţei internaţionale.

Practica ne omoară

Studenţii şi absolvenţii se declară satisfăcuţi doar de cunoştinţele teoretice (69%) oferite de universităţile româneşti. Cam tot la atât (68%) se ridică însă gradul de insatisfacţie în ceea ce priveşte expunerea internaţională oferită de facultatea urmată. Nemulţumiţi sunt şi din cauza lipsei de aplicabilitate a instruirii (54%), cât şi a pregătirii practice (60%).

0-38069-practica.jpg0-38067-educatie.jpg0-38065-teorie.jpg

Dincolo de controversele iscate, un studiu de genul celui realizat de Kienbaum pentru Capital ar fi trebuie să constituie primul pas pentru a gândi modul în care ministerul condus de Ecaterina Andronescu (foto) ar trebui să gândească reforma sistemului de educaţie.

Click aici pentru a downloada studiul University Ranking!

Vezi şi Topul general al Universităţilor din România.
Vezi şi Topul specializărilor cu profil economic.
Vezi şi Topul specializărilor cu profil tehnic.