Bonusuri, reduceri, premii sau comisioane eliminate. Toate acestea fac parte din strategiile băncilor care pun accent pe promovarea cardurilor, de credit sau de debit.

Băncile şi instituţiile financiare nebancare încearcă să impulsioneze vånzările de carduri de credit în ultima parte a anului. Fiecare produs nou promite beneficii suplimentare pentru clienţi. O serie de bonusuri, reduceri şi premii ar trebui să le facă mai atractive şi să îndulcească dobånzile mari percepute. De altfel, împrumuturile obţinute pe card sunt cele mai scumpe produse bancare de credit.

BRD Finance şi-a extins recent gama de carduri de credit co-branded, pe lista partenerilor intrånd şi magazinele Say, specializate în vånzarea de telefoane mobile şi accesorii pentru acestea. Beneficiile pentru posesori: reduceri de pånă la 20% la produse şi servicii din acest lanţ de magazine. BRD Finance emite carduri co-branded în parteneriat cu mai mulţi comercianţi, fiecare produs fiind croit altfel. De exemplu, cele emise în parteneriat cu Diverta pot aduce o perioadă de graţie de 90 de zile, dar numai  cånd limita de credit e utilizată chiar în momentul aprobării. În celelalte situaţii, cardurile de credit emise de instituţie au o perioadă de graţie de pånă la 47 de zile, dar şi dobånzi nominale de peste 26% pe an.

La capitolul carduri, Raiffeisen Bank mizează pe bonusuri, acordate prin intermediul „punctelor de colecţie“. În plus, a mărit numărul de magazine în care clienţii pot acumula puncte cånd fac cumpărături. Punctele primite de clienţi reprezintă cel mult 6% din valoarea cumpărăturilor şi pot fi utilizate pentru plata altor cumpărături viitoare, tot în magazinele cu care banca are parteneriate.

Pe punctele de fidelitate, acordate însă numai posesorilor de carduri de credit, mizează şi Garanti şi BRD, ultima avånd cea mai mare perioadă de graţie la produsele în lei – 60 de zile.

125-19015-35banci37.jpgAlte bănci şi-au promovat cardurile, în special pe cele de credit, ajuntåndu-se de mirajul vacanţelor. Alpha Bank şi UniCredit Ţiriac au lansat în toiul concediilor de vară pachete care înglobează, pe långă carduri, o serie de servicii fără comisioane. Cardul de credit în lei de la Alpha a venit în plus şi cu extinderea perioadei de graţie la 55 de zile. Bonus: cei care plătesc cu cardul două bilete de avion la compania Olympic Airlines pot beneficia de un bilet gratuit la întoarcerea în ţară. Oferta este valabilă pentru zborurile programate pånă pe 15 decembrie. UniCredit Ţiriac a adunat toate serviciile şi produsele de care pot avea nevoie cei aflaţi în vacanţe într-un singur produs: Euro Travel, în două variante – Silver (80 lei) şi Gold (180 lei).

Dobånzi mari

Creditele pe card rămån totuşi printre cele mai scumpe împrumuturi bancare. La produsele în lei, dobånzile nominale ajung şi la 28% pe an, nivelul perceput de Raiffeisen Bank. Cea mai mică dobåndă de pe piaţă apare la cardurile de credit Gold de la Volksbank, 16,9%, dar acestea pot fi solicitate numai de clienţii cu venituri mai mari de 6.000 de lei.

Posesorii de carduri plătesc comisioane pentru administrarea conturilor, pentru retragerile de numerar, interogarea soldului la bancomat, primirea extraselor de cont acasă. Nu în ultimul rånd, la cardurile de credit, dobånzile penalizatoare pot fi usturătoare.

OFERTE
Fiecare instituţie încearcă să cåştige, prin beneficiile oferite la carduri, un număr cåt mai mare de clienţi

Alpha Bank
Promoţie pånă pe 15 decembrie: fără comisioane oriunde ai plăti cu cardul de credit Visa, internet banking gratuit şi al doilea bilet de avion gratis pe ruta Grecia-Romånia

BRD Finance
A lansat, în parteneriat cu magazinele Say, un card de credit care poate aduce posesorilor reduceri de pånă la 20% pentru bunurile cumpărate de la acest comerciant

UniCredit Ţiriac Bank
Carduri de credit şi debit, incluse în două pachete de călătorii cu preţuri de 80 de lei şi 180 de lei, plus servicii pentru care banca nu percepe taxe sau comisioane

Raiffeisen Bank
A mărit numărul de magazine în care posesorii de carduri primesc bonus „puncte de colecţie“, valoarea acestora ajungånd la cel mult 6% din sumele cheltuite