O nouă încercare de a păcăli românii prin intermediul mesajelor false, de data aceasta folosindu-se de numele ANAF.

Ce mesaje false au primit contribuabilii ANAF și ce recomandări le face instituția?

Marți, 4 octombrie, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a avertizat că românii sunt ținta unei noi campanii de mesaje false trimise în numele acestei instituții.

Contribuabilii sunt anunțați, prin intermediul mesajelor false, că au „plăți fiscale restante”.

„Atenție! Mesaje false în numele ANAF!

ANAF atenționează cu privire la o nouă campanie de mesaje false, transmise în numele instituției, prin care contribuabilii sunt anunțați că au ”plăți fiscale restante”. Mesajului îi este anexat un document, ”factura fiscală”, pe care vă sfătuim să nu îl deschideți, în niciun caz!”, se arată în postarea de marți de pe pagina oficială de Facebook a ANAF.

Ȋn continuare, cei de la ANAF le recomandă contribuabililor să nu acceseze linkurile sau documentele din e-mail-urile primite și nici să nu trimită bani spre conturile menționate în aceste mesaje.

Ȋn plus, comunicarea securizată cu instituția ar trebui să aibă loc doar prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV), iar alte informații cu caracter general pot fi obținute și prin intermediul call center-ului ANAF.

„Reiterăm următoarele:

  • nu deschideți aceste emailuri și
  • nu accesați documentele anexate sau linkurile din conținut;
  • nu transmiteți bani către conturile menționate!

Serviciul Spațiul Privat Virtual, pus la dispoziția contribuabililor, gratuit, a fost creat și dezvoltat pentru o comunicare securizată cu instituția.

De asemenea, contribuabilii pot obține informații fiscale cu caracter general la CALL CENTER ANAF 0314039160”, au mai transmis reprezentanții ANAF pe Facebook.

Și clienții E.ON au fost victima unei încercări de înșelătorie prin SMS sau mesaje pe WhatsApp

Ȋn urmă cu câteva zile, reprezentanții E.ON România au venit cu un mesaj de avertizare la adresa clienților, cu privire la o serie de mesaje false, trimis în numele companiei.

„Atenție! Zilele acestea, clienții noștri din Onești și împrejurimi au primit prin Whatsapp/SMS mesaje similare cu cel de jos. Trebuie să știți că acestea NU sunt expediate de noi.

Dacă primiți mesaje care conțin îndemnuri de a completa rapid cereri sau de a accesa link-uri, recomandarea noastră este să NU dați curs acestor invitații.

În legătură cu schema de sprijin stabilită de către statul român, privind Plafonarea prețurilor la electricitate și gaze naturale pentru perioada 1 septembrie 2022 – 31 august 2023, găsiți informații corecte și complete aici https://www.eon.ro/plafonare-pret

  • Ca persoane fizice, nu e nevoie să depuneți nicio cerere pentru a beneficia de acest sprijin.
  • Persoanele juridice, în funcție de domeniul de activitate pot depune o solicitare online, prin accesarea https://www.eon.ro/clienti-business/cerere-oug119
  • Când aveți nevoie să veniți în magazinele E.ON, asigurați-vă că v-ați programat vizita folosind serviciul E.ON eBooking pe https://www.eon.ro/programare-online sau la telefon 0265 208 466.

Informațiile din mesaj privind necesitatea unei deplasări în magazinul E.ON și depunerea unei cereri până la 1 octombrie pentru a beneficia de ajutor sunt false”, se arată în postarea celor de la E.On din data de 30 septembrie.