Semnal de alarmă pentru șoferii din România. Florin Lazăr, din parte IPJ Timiş avertizează. Potrivit acestuia, tot mai mulți șoferi comit aceași greșeală și nu opresc la culoarea roșie a semaforului. Acest lucru reprezintă un pericol atât pentru ceilalți șoferi, cât și pentru pietoni.

Un exemplu este o situația recentă din Timișoara, unde un șofer de 20 de ani a intrat cu viteză într-o intersecție, unde semaforul era roșu. El a lovit o autoutilitară, care a fost proiectată într-un stâlp. În acest context, Florin Lazăr trage un semnal de alarmă. potrivit acestuia, în ultimii ani, numărul accidentelor provocate de șoferii care trec pe culoarea roșie a semaforului a crescut semnificativ în timișoara.

Totodată, el a mai subliniat faptul că această greșeală este una care implică riscuri mari atât pentru șoferi cât și pentru ceilalți participanți la trafic, dar și pentru pietoni.

“Din nefericire sunt destul de multe evenimente rutiere cauzate de trecerea pe culoarea roşie. Riscurile sunt foarte mari pentru că în momentul în care tu forţezi semaforul electric şi traversezi o intersecţie aglomerată pe culoarea roşie, este clar că te expui unui risc iminent de accident rutier”, a spus Florin Lazăr, IPJ Timiş, pentru Pro Tv. 

Șoferii ignoră această obligație

Nicolae Istrat, profesor legislaţie rutieră, a oferit și el o serie de explicații în acest context. Potrivit acestuia, trecerea pe culoarea roșie a semaforului nu este o greșeală, ci o ignoranță din partea șoferilor.

Totodată, el a mai adăugat că mulți șoferi simt un sentment de ”grandomanie sau aroganță” având mașini puternice și nu le pasă de un eventual impact pentru că știu că lor nu li se v-a întâmpla nimic.

”Din păcate nerespectarea culorii roşie a semaforului nu se face din eroare, se face cu bună ştiinţă, prin ignorarea acestei obligaţii. Este specifică societăţii şi vremurilor actuale când mare parte din semenii noştri consideră că au mai multe drepturi decât obligaţii şi s-a ajuns până acolo să considere că nu e obligatoriu să oprească la culoarea roşie a semaforului, este foarte adevărat că şi cei care au maşini puternice, maşini mari, le dă un sentiment de grandomanie sau aroganță, sau de protecţie ca în cazul în care are loc un impact, lor nu li se poate întâmpla nimic”, a spus Nicolae Istrat.

Pe lângă șoferi, bicicliștii și cei care circula cu trotineta au început și ei să încalce regulile rutiere.

“Am văzut cazuri în care bicicliştii trec liniştit pe roşu sau direct cei care merg pe trotinete, ei merg cu viteză şi mai mare”, a declarat un biciclist pentru Pro Tv.

Trebuie menționat faptul că, în anul 2020, la nivel național, au fost înregistrate 186 de accidente rutiere pe fondul nerespectării semnalizării semaforului. Totuși, trebuie luat în calcul că anul 2020 a fost anul pandemiei, iar în multe perioade au existat restricții de circulație.