Constructorii de automobile premium Audi şi Porsche, ambele mărci din portofoliul grupului Volkswagen, au decis să îşi facă intrarea în cursele de Formula 1, a declarat luni directorul general de la Volkswagen, Herbert Diess, transmite Reuters.

În presă există de mai multe luni speculaţii că Audi şi Porsche ar putea să încheie parteneriate cu echipe care activează deja în Formula 1, aceasta fiind cea mai probabilă modalitate pentru a intra în cea mai prestigioasă clasă a curselor de automobile.

Herbert Diess a spus luni că în cazul Porsche, pregătirile pentru intrarea în Formula 1 sunt puţin mai avansate.

Volkswagen intră în Formula 1

Până acum, Volkswagen, cel mai mare constructor auto european, nu a fost implicat în Formula 1 dar a colaborat cu Red Bull, în special în campionatul de raliuri.

În luna martie, o sursă citată de Reuters a dezvăluit că Audi ar putea oferi aproximativ 500 de milioane de euro pentru echipa de Formula 1 McLaren în timp ce Porsche ar urma să înfiinţeze un parteneriat pe termen lung cu echipa de Formula 1 Red Bull.

Decizia de a se alătura Formula 1 vine într-un moment în care Volkswagen se pregăteşte pentru o posibilă listare a diviziei Porsche AG în ultimul trimestru al acestui an, însă sursele citate de Reuters susţin că intrarea în cursele de Formula 1 ar urma să se întâmple abia peste câţiva ani.

La rândul său, Audi poartă de mult timp discuţii cu Formula 1. Directorul general de la Audi, Markus Duesmann, a recunoscut acest lucru în repetate rânduri. Duesmann a fost implicat în trecut în Formula 1 şi la rândul său a fost director de dezvoltare la BMW.

Livrările Grupului Volkswagen au scăzut semnificativ

Livrările Grupului Volkswagen au scăzut cu 21,9% în perioada ianuarie-martie, însumând puţin peste 1,89 milioane de vehicule, livrările mărcii VW coborând cu 25,6%. De cealaltă parte însă,  livrările de vehicule integral electrice au crescut cu 65%, până la 99.100 de unităţi, cea mai mare creştere având loc în China.

Trebuie menționat faptul că, în ultimele luni, marea majoritate a producătorilor auto s-au concentrat pe liniile electrice, având în vedere criza de semiconductori. Pentru ei, aceasta a fost o modalitate de a creşte veniturile şi de a rămâne pe drumul cel bun cu respectarea reglementărilor climatice europene înăsprite.

Nu doar Volkswagen resimte efectele războiului din Ucraina. La rândul său, BMW a raportat săptămâna trecută că livrările sale în primul trimestru au scăzut cu 6,2%, în timp ce Mercedes-Benz a înregistrat o scădere cu 15% faţă de anul trecut.