Volkswagen a transmis o informare cu privire la impactul războiului din Ucraina asupra producției de mașini. Potrivit companiei, semnele au început să fie destul de clare, în special asupra lanţurilor de aprovizionare şi a preţurilor materiilor prime, în primul trimestru, scrie Reuters.

În acest sens, producătorul auto subliniază faptul că încă este destul de greu de anticipat efectele pe termen lung asupra afacerilor sale. Menționăm faptul că în primele trei luni ale anului 2022, Volkswagen a anunțat un profit operaţional de 8,5 miliarde de euro (9,27 miliarde de dolari).

De cealaltă parte însă, producătorul auto remarcat că 3,5 miliarde de euro din acesta este atribuit acoperirii mărfurilor, pe fondul creşterii preţurilor materiilor prime.

Efectele resimțite de Volkswagen

În ceea ce privește randamentul operaţional al vânzărilor, acesta a crescut la 13,5% în primul trimestru, conform cifrelor preliminare, de la 7,7% în aceeaşi perioadă a anului 2021, când pandemia de Covid-19 şi penuria de semiconductori au afectat foarte mult rezultatele.

Un comentariu în acest sens a fost făcut de un purtător de cuvânt al companiei. El a vorbit despre măsurile luate, dar și despre așteptările pe care VW le are. Astfel, potrivit acestuia, grupul a luat măsuri pe termen lung cu furnizorii, pentru a asigura materiile prime, inclusiv ”un program extins şi prospectiv de cumpărare şi acoperire pentru metale preţioase importante”.

Pe de altă parte, tot în luna martie, Volkswagen trăgea și un semnal de alarmă la conferinţa anuală a rezultatelor. Compania susținea atunci că izbucnirea războiului din Ucraina a pus sub semnul întrebării previziunile sale anuale de creştere a veniturilor cu 8%-13%, cu o creştere de 5-10% a livrărilor.

Livrările au scăzut semnificativ

Acest lucru este confirmat și de faptul că livrările Grupului Volkswagen au scăzut cu 21,9% în perioada ianuarie-martie, însumând puţin peste 1,89 milioane de vehicule, livrările mărcii VW coborând cu 25,6%. De cealaltă parte însă,  livrările de vehicule integral electrice au crescut cu 65%, până la 99.100 de unităţi, cea mai mare creştere având loc în China.

Trebuie menționat faptul că, în ultimele luni, marea majoritate a producătorilor auto s-au concentrat pe liniile electrice, având în vedere criza de semiconductori. Pentru ei, aceasta a fost o modalitate de a creşte veniturile şi de a rămâne pe drumul cel bun cu respectarea reglementărilor climatice europene înăsprite.

Nu doar Volkswagen resimte efectele războiului din Ucraina. La rândul său, BMW a raportat săptămâna trecută că livrările sale în primul trimestru au scăzut cu 6,2%, în timp ce Mercedes-Benz a înregistrat o scădere cu 15% faţă de anul trecut.