”Am dorit tot timpul să facem plăţile cât mai rapid, dar în situaţia iniţierii unei plăţi frauduloase, banii ajung foarte repede într-o altă bancă, iar reţelele de fraudare, foarte bine organizate, sunt deja pregătite. În 20 de minute de la momentul iniţierii tranzacţiei şi confirmării banilor în cont, o anumită persoană este deja la ghişeu pentru ridicarea banilor. (…) Legea, în momentul de faţă, este foarte complicată şi ne pune piedici în situaţia în care dorim să blocăm acea sumă tranferată fraudulos. Paradoxal, ne-am confruntat cu astfel de situaţii recent, trebuie obţinut acordul titularului de cont ca să putem bloca banii şi să îi luăm înapoi. Atât de ciudată este situaţia. Deci, conform legii, trebuie să mă duc la acel complice şi să îi obţin acordul ca să pot să iau banii înapoi şi să îi returnez clientului fraudat”, a explicat Grigorescu, potrivit Agerpres.  El susţine că nu este vorba de un vid legislativ, dar legea prevede imposibilitatea blocării sau retragerii banilor unui client în momentul în care aceşti bani sunt în contul de destinaţie.

”Chiar dacă ne-am dat seama de atacul respectiv şi banii au ajuns în contul de destinaţie, nu avem modalitatea legală să cerem o blocare sau o returnare pe suma respectivă. Ar trebui să avem posibilitatea ca în momentul în care vine un complice la ghişeu şi bate cu piciorul, cum au fost situaţii nenumărate, şi spune: aceşti bani sunt ai mei, mi se cuvin, ştiu de la cine vin şi sunt în suma aceasta, să putem face ceva. Acela este momentul în care am putea interveni şi destructura o astfel de reţea”, a mai spus reprezentantul ARB.

Răzvan Grigorescu a atras atenţia asupra faptului că, în prezent, grupările infracţionale sunt foarte bine organizate, lucrând prin intermediul unor troieni bancari. Pe de altă parte, şi viteza de reacţie din partea sistemelor băncilor a crescut în ultimii ani, ajungând la un nivel comparabil cu cel al atacatorilor, ca urmare a colaborării dintre cele 40 de bănci din sistem.

”Timpii noştri de reacţie sunt undeva între 15 şi 30 de minute pentru a reuşi să identificăm despre ce este vorba şi să blocăm producerea unei fraude. Legislaţia trebuie adaptată pentru că ne confruntăm cu situaţia în care, în urma unui transfer bancar fraudulos, într-un fel, tehnologia lucrează împotriva noastră”, a mai spus reprezentantul ARB, potrivit aceleiași surse.