Apelurile către aceste numere nu se scad din minutele incluse în abonamente sau extraopțiuni, fiind taxate separat.De exemplu, există anunțuri de recrutare care solicită apelarea unui număr de forma 09xx xxx xxx pentru a oferi informații despre oferte de muncă, un apel de 15 minute putând fi taxat chiar și cu 150 de lei. 

Informații despre utilizarea numerelor cu suprataxă

Pentru a evita taxarea nedorită, abuzurile sau fraudele asociate accesării serviciilor cu valoare adăugată (servicii premium), ANCOM le-a impus furnizorilor o serie de obligații de informare. Utilizatorii trebuie să primească informații clare despre tarif și modul în care se tarifează apelul atunci când li se comunică numărul la care pot accesa serviciul cu valoare adăugată (înainte de furnizarea serviciului), precum și la momentul inițierii serviciului. 

Astfel, în cazul serviciilor cu valoare adăugată accesate prin apeluri vocale către numerele de forma 09xx xxx xxx, utilizatorii vor asculta la inițierea apelului, înainte de livrarea conținutului, un mesaj de întâmpinare cu informații despre tariful aplicabil, modalitatea de tarifare – pe apel sau pe minut, precum și durata minimă ce va fi tarifată, dacă este cazul. Mesajele de întâmpinare sunt furnizate, de regulă, gratuit, iar în cazul în care sunt taxate, costurile acestora nu pot depăși tarifele pentru apelurile naționale asociate planurilor tarifare de care beneficiază utilizatorii.

În plus, detaliile privind consumul de servicii cu valoare adăugată  oferite prin intermediul numerelor de forma 09xx xxx xxx, inclusiv tariful aplicat pentru acestea, trebuie să se regăsească în factura detaliată emisă de operator la cererea abonatului.

Ce, cum şi unde reclami

Dacă în procesul de utilizare a serviciilor cu valoare adăugată nu primesc informațiile reglementate de ANCOM prin Decizia nr. 1131/2014 privind adoptarea Codului de conduită pentru utilizarea numerelor naționale scurte interne și a codurilor scurte SMS/MMS sau dacă operatorii de telefonie mobilă ori furnizorii de conținut nu publică pe pagina de internet proprie aceste informații, conform Deciziei nr. 158/2015 privind obligațiile de informare a utilizatorilor finali, utilizatorii pot face o sesizare către ANCOM, urmând pașii descriși aici. 

Te-ar putea interesa și: