Prima secțiune a autostrăzii Sibiu – Pitești ar putea fi inaugurată pe 15 decembrie, înainte de termenul stabilit în contract de constructor. În prezent se lucrează la finalizarea unor elemente necesare deschiderii în circulație a acestei secțiuni.

Inaugurarea ar putea avea loc pe 15 decembrie

„Primii și ultimii kilometri de autostradă din 2022. Umblă vorba prin târg că 15 decembrie este data asumată încă neoficial pentru inaugurarea primei secțiuni din mult-așteptata Autostradă A1 Sibiu-Pitești.

Austriecii de la Porr au noroc de vreme perfectă ca să finalizeze ultimele elemente necesare deschiderii circulației: hidroizolația pe câteva poduri, straturile de asfalt pe unele zone și restul de marcaje rutiere și parapete de protecție. Constructorul are toate șansele să dea lotul în folosință în jur de 15 decembrie, înainte de termenul contractual.

Chiar dacă vorbim de doar 13,17 kilometri între Șelimbăr și Boița, ciotul este foarte important pentru traficul de tranzit, scutind șoferii de aglomerația din Tălmaciu și de intersecția DN1-DN7, dar și pentru localnicii care vor scăpa în mare măsură de zgomot, poluare și de pericolul traversării drumului național”, transmite Asociația Pro Infrastructură într-o postare pe Facebook.

Autostrada Sibiu – Piteşti ar urma să aibă o lungime de peste 122 de km și este împărțită în 5 secțiuni. Aceasta va lega Centrul şi Vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi, fiind o parte importantă a Coridorului 4 Paneuropean.

Prima porțiune din autostradă, aproape gata

De asemenea, duminică, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunța că progresul fizic al lucrărilor pe şantierul Secţiunii 1 (Sibiu – Boiţa) din autostrada Sibiu – Piteşti a ajuns la 90%.

„Primii kilometri ai autostrăzii Sibiu – Piteşti tot mai aproape de finalizare! Progresul fizic al lucrărilor pe şantierul Secţiunii 1 (Sibiu – Boiţa) a ajuns la 90%”, a scris ministrul, pe pagina sa de Facebook.

Potrivit acestuia, pe şantier se execută acum următoarele lucrări: aşternerea asfaltului, montarea parapetului de protecţie şi a împrejmuirilor, trasarea marcajelor, realizarea conexiunii cu Varianta de Ocolire Sibiu, realizarea bretelelor la Nodul Rutier Sibiu, racordarea cu DN 7, vopsirea structurilor şi montarea rosturilor de dilatare.

El a subliniat că Secţiunea 1 (Sibiu – Boiţa) are o lungime de 13,17 km iar pe traseul acesteia s-au comstruit până acum: opt poduri, pasaje şi viaducte, precum două noduri rutiere la intersecţia cu drumurile naţionale.