Ministerul Educației a făcut anunțul joi seară.  Numărul de elevi din clasele de început de ciclu în învăţământul liceal cu frecvenţă – zi se va reduce, printr-o decizie a ministrul Educaţiei, Sorin Mihai Cîmpeanu.

Anunțul făcut de Ministerul Educației

Conform unui comunicat de presă, numărul elevilor în clasă se va reduce de la 28 la 24 pentru filiera tehnologică şi învăţământul profesional, inclusiv dual, precum şi pentru filiera vocaţională – profil sportiv, teologic, pedagogic şi învăţământul liceal de artă, de la 28 la 26 de elevi în clasă pentru filiera teoretică.

„Joi, 21 ianuarie 2021 a fost transmis la Monitorul Oficial Ordinul de Ministru pentru aprobarea Metodologiei privind fundamentarea cifrei de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar de stat, evidenţa efectivelor de preşcolari şi elevi şcolarizaţi în unităţile de învăţământ particular, precum şi emiterea avizului conform în vederea organizării reţelei unităţilor de învăţământ preuniversitar pentru anul şcolar 2021-2022. Astfel, decizia de astăzi modifică OMEC nr. 5599/2020”, transmite un comunicat oficial.

Precizări importante

Ministerul Educației mai spune că, având în vedere modificările promovate, activităţile specifice mobilităţii personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar (privind constituirea, încadrarea şi vacantarea posturilor didactice/catedrelor din unităţile de învăţământ preuniversitar) au fost decalate corespunzător.

Inspectoratele şcolare vor transmite până la data de 1 februarie 2021 la Ministerul Educației proiectele planurilor de şcolarizare revizuite conform noilor reglementări, în vederea fundamentării cifrei de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar de stat.

„Această măsură se constituie într-un pas concret în direcţia României Educate”, se arată în comunicatul MEC.

Vezi documentul transmis de Ministerul Educației AICI

Şcolile se pot redeschide fără probleme

Şcolile se pot redeschide fără probleme, în plină pandemie de coronavirus. Cel puţin asta susţine Organizaţia Mondială a Sănătăţii. OMS a adunat și comparat dovezile ştiinţifice colectate anul trecut, legate de rolul copiilor în pandemie.

Raportul săptămânal a ajuns la concluzia că școlile nu au fost, în mod general, un factor de supra-răspândire a coronavirusului. Potrivit unor studii realizate de-a lungul anului 2020, doar în cazuri excepţionale școlile au devenit sursă de transmitere a COVID-19. Acest lucru s-a întâmplat în special când nu au fost respectate măsurile de prevenire a transmiterii bolii, se arată în raportul OMS.

Printre principalele concluzii figurează şi faptul că şcolile au reflectat situaţia epidemică a comunităţii din care fac parte. Atunci când transmiterea virusului este scăzută la nivel comunitar, copiii şi centrele de învăţământ nu au devenit focare de contagiere cu COVID-19. Mai mult, când numărul cazurilor a crescut în rândul populaţiei, cum s-a observat în ultimele trei luni în mai multe părţi ale lumii, măsurile preventive şi de protecţie din şcoli devin indispensabile.