Ani de-a rândul a fost implicat în restructurări de companii și consultanță de business. Indiferent de domeniul în care era prezentă o companie, dacă avea probleme, Bogdan Ciocoveanu (35 ani) o readucea pe profit. Ceva lipsea însă din „această ecuație“ și parcă nu îi dădea pace. Ca o „verigă“ puternică ce definește clar sensul pe care îl dai unei activități zilnice: deși mai cochetase cu tabăra antreprenorilor, 2014 a fost un an decisiv în acest sens. A gândit un plan de afaceri și s-a pus pe treabă. Și nu, nu s-a oprit la o singură linie de business, ci a decis să meargă, în paralel, pe trei direcții: revigorarea unor branduri românești, uitate undeva prin anii ’90, parteneriate cu fabrici mici – cărora să le asigure distribuția și managementul -, și importul unor produse alimentare pe care, mai apoi, să le comercializeze „la un preț corect“. 

Așa a apărut în peisajul românesc de business o nouă companie: Creative Vision Business, prescurtată CVB Sales România sau, „așa… mai în glumă: Ce Vrea Bogdan“.

„În primele opt luni ale acestui an nu am făcut altceva decât să caut, să înțeleg și să dezleg un puzzle. În septembrie am pus businessul pe picioare, iar luna aceasta am ajuns la o cifră de afaceri de aproximativ 300.000 de euro“, spune antreprenorul. Un rezultat care îl proiectează instantaneu în viitor, „unul nu foarte îndepăratat“, cât să numere pe degete zece luni. „Pentru primul an de activitate estimez o cifră de afaceri de aproximativ 9 milioane de euro“, o spune aproape pe nerăsuflate. Cu argumente solide în sprijinul acestei afirmații: „Teoretic, ar trebui să fac 6 milioane de euro în primul an, însă, practic, mă voi apropia, sper, de 9 milioane de euro. Mă bazez pe faptul că o să-mi vând produsele în toate rețelele“, detaliază el. Iar printre brandurile vechi, „revigorate“, se află și „Corăbioara“, un vin de Murfatlar, și „Ciocolata de Casă“.

Parteneriate în industria alimentară

Însă, în afara activității pe care o dezvoltă exclusiv  în plan local, Bogdan Ciocoveanu merge des în Europa de Vest și întreține parteneriate cu producători din industria alimentară. „Dacă aș cumpăra dintr-un supermarket din Franța, Germania sau Italia și aș veni aici cu un adaos comercial de 5%-10%, chiar aș face business. Ei bine, lucrurile se schimbă când cumpăr direct de la producător: aș putea vinde în România la prețuri mult mai mici comparativ cu cele la care sunt comercializate astăzi unele produse“, explică el. Sau, pe înțelesul tuturor, aceleași produse  pe care noi le găsim astăzi în marile rețele comerciale, pot fi cumpărate, din străinătate, la un preț de două-trei ori mai mic. „Bineînțeles, vina pentru aceste prețuri nu o poartă marii retaileri, cum am fi tentați să credem, ci mai degrabă o poartă unii importatori care s-au obișnuit să-și pună niște adaosuri fabuloase, ceea ce are ca efect direct scăderea puterii de cumpărare pentru populație“, adaugă el. Altfel spus, „nu este posibil ca românii, care câștigă mult mai puțin comparativ cu germanii sau francezii, de exemplu, să găsească produse de o calitate mai proastă și la prețuri de trei ori mai mari“. Așa că, mizând pe un preț corect pentru clienții din România, Bogdan Ciocoveanu se uită, în același timp, către export, o nouă linie a businessului pe care intenționează să o dezvolte în viitor. Deja a semnat un pre-contract cu o multinațională pentru anumite produse din panificație. Și are încredere că va reuși. Nu e de mirare, aplică „o rețetă interesantă de business“ într-o piață în care „foamea de produse de calitate este mare“, iar competiția una accelerată.