“Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor (CRPC) București-Ilfov își continuă prezența zilnică în supermarket-urile din Capitală.

Astfel, în ultimele două zile, comisarii au verificat 5 magazine ale operatorului economic Mega Image SRL din sectoarele 1, 3 și 4 ale Capitalei, precum și unul aparținând companiei Lidl Discount SRL, din sectorul 4.

Pentru neregulile constatate, comisarii CRPC București-Ifov au aplicat amenzi contravenționale cu 97.000 lei și măsuri complementare care au prevăzut: oprirea definitivă de la comercializare și retragerea din circuitul consumului uman a produselor cu deficiențe oprirea temporară a prestării de servicii, pentru 3 magazine Mega Image, până la remedierea deficiențelor constatate oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficiențelor constatate, pentru raioanele în care s-au înregistrat abateri, în celelalte 2 magazine Mega Image.

Principalele nereguli constatate de echipele de control au fost:

Comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depășită

-Comercializarea de legume și fructe cu modificări organoleptice vizibile, fiind -improprii consumului uman (lovituri mecanice, prezenta mucegaiului etc.)

-Comercializarea unor preparate din carne (mezeluri și brânzeturi) cu modificări organoleptice de culoare si consistență

-Lipsa igienizării, prezența unor acumulări de lichide și resturi de ambalaje, în spațiile dintre vitrinele frigorifice de expunere a mărfurilor spre vânzare

-Prezența infestației cu gândaci (vii și morți, în capcane)

-Utilizarea unor vitrine frigorifice cu zone extinse de rugină, resturi alimentare, resturi de etichete, cu vopsea exfoliată și cu ventilatoarele încărcate de grăsime și praf, la raioanele legume-fructe, mezeluri, lactate, ouă, produse congelate

-Comercializarea unor preparate congelate care prezentau cantități mari de gheață în ambalaje.

” Practic găsim aceleași probleme în fiecare zi. Pare că reprezentanții magazinelor aceluiași lanț – Mega Image, de exemplu – ori nu comunică între ei, ori nu sunt interesați de pierderile pe care le au, din cauza amenzilor și măsurilor aplicate de noi, ori, pur și simplu, a început să le placă ”picătura chinezească”.” – Paul Anghel, director general Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor.” se arată în comunicatul emis de ANPC.