Totodată, băncile au primit 47 de avertismente şi au fost dispuse măsuri de remediere în termen de 15 zile a deficienţelor constatate.

‘Există bănci care nu prezintă în oferte sau chiar în contracte toate costurile pentru serviciile prestate. Ţinând cont de perioada economică pe care o parcurgem şi de dificultăţile financiare pe care le avem toţi în a returna creditele, serviciile financiare trebuie să fie transparente, fără ambiguităţi ce pot submina încrederea consumatorilor. Acţiuni de control vor avea loc ori de câte ori este necesar’, a declarat preşedintele ANPC, Bogdan Cristian Nica.

Acţiunea de control tematică a ANPC a avut loc, la nivel naţional, în perioada 18 – 23 februarie 2013.

În relaţia cu băncile, ANPC le recomandă consumatorilor să obţină informaţii complete referitoare la condiţiile de creditare, să compare ofertele de pe piaţă şi să reţină că ‘orice depozit sau credit funcţionează prin intermediul unui cont curent ale cărui costuri de administrare se adaugă celor aferente creditului’. Totodată, la lichidarea creditului, consumatorul ar trebui să solicite băncii emiterea unui document care să ateste stingerea tuturor obligaţiilor dintre părţi. AGERPRES