Șefa programului de mediu al Renault, Alice de Brauer, menționează că „amprenta de carbon” integrează întregul ciclu de viaţă, de la fabricarea la reciclare. Aceasta susține că Renault a făcut o analiză complexă, pe toate mașinile, inclusiv Dacia și Samsung, şi în toate ţările, pentru a stabili media menționată.
„Calcularea acestei medii a necesitat o muncă uriașă, mai ales în statele din Asia și America de Sud. Acolo a fost o adevărată provocare”.
Conform studiului realizat de Renault 71% din totalul de 32 de tone de CO2 emise de o mașină a grupului provine din utilizarea acestuia, inclusiv întreținerea, în timp ce 8% este rezultatul activităților asociate cu producţia de combustibil (de la extracţie, la rafinare şi distribuţie). Utilizarea a fost calculată pe o perioadă de 10 ani în care sunt parcuși anual câte 15.000 de km.
Producția vehiculului reprezintă alte 19,5 procente din amprenta de carbon medie a unui vehicul al grupului Renault, iar restul de 1,5% este aferent rețelei de vânzări, serviciilor, IT-ului și reciclării.

Reducere cu 20% până în 2016

Conform noului plan prezentat de Carlos Ghosn în luna februarie, obiectivele grupului în această privință sunt de a reduce amprenta medie cu 20% până în 2016, cu un prim pas de 10% între 2010 şi 2013 şi încă 10% între 2013 şi 2016. Pentru a atinge această țintă, emisiile medii de CO2 ale vehiculelor Renault, Dacia și Samsung trebuie să coboare la 100 gCO2/km, o sarcină mult mai ambițioasă decât cea stabilită de Comisia Europeană care solicită ca emisiile medii să atingă 95 gCO2/km abia în 2020.