Cea mai mare amendă a primit-o liderul mondial pe piaţa reciclării bateriilor, firma britanică Eco-Bat, 32,71 milioane euro, în timp ce firma franceză Recylex a fost amendată cu 26,74 milioane de euro, iar firma belgiană Campine a primit o amendă de 8,16 milioane de euro. În schimb, compania americană Johnson Controls a evitat plata unei amenzi pentru că a alertat Comisia Europeană în legătură cu existenţa acestui cartel. 

Potrivit Comisiei, în perioada 2009 – 2012, un număr de patru companii de reciclare au pus la punct un cartel pentru a manipula preţurile la achiziţionarea bateriilor auto uzate în Belgia, Franţa, Germania şi Olanda. Cele patru companii sunt Campine (Belgia), Eco-Bat Technologies (Marea Britanie), Johnson Controls (SUA) şi Recylex (Franţa). 

Spre deosebire de majoritatea cartelurilor, unde companiile se înţeleg pentru a majora preţurile de vânzare, cele patru companii de reciclare s-au înţeles în vederea reducerii preţului plătit dealerilor şi companiilor care colectează baterii auto uzate. Prin aceste înţelegeri, cele patru companii au perturbat funcţionarea normală a pieţei şi au împiedicat concurenţa de preţuri. 

„Cele patru companii amendate astăzi s-au înţeles ca să-şi maximizeze profiturile realizate de pe urma reciclării bateriilor uzate, reducând concurenţa într-o etapă importanţă a lanţului de reciclare", a declarat comisarul european pentru concurenţă, Margrethe Vestager, citat de Agerpres. 

Bateriile auto sunt cel mai reciclat produs de consum din lume. Aproape 99% din toate bateriile auto din Uniunea Europeană sunt reciclate. Potrivit datelor Comisiei, aproximativ 58 de milioane de baterii auto sunt reciclate în fiecare an în Uniunea Euroepană (UE).