ASF vrea să schimbe regulile RCA, arată economica.net, care susține că se află în posesia documentului care adună toate amendamentele pe marginea cărora se poartă discuțiile. Modificările sunt extrem de importante mai ales că vor avea un impact major asupra celor peste 6 milioane de șoferi asigurați în România. Discuțiile de la ASF au loc în contextul unei mai vechi încercări de a modifica legislația RCA, care implică și schimbarea legii 132/2017, procedură aflată în desfășurare în Parlament. Schimbările ar fi necesare în condițiile declanșării procedurii de infrigement împotriva României și escaladării tensiunilor dintre firmele de asigurare și service-uri/transportatori.

Potrivit sursei citate, ASF ar umări eliminarea articolului care arată că firmele de asigurare sunt obligate să notifice ASF cu 60 de zile înainte de a modifica tarifele.

”Tarifele de primă practicate sunt certificate de către un actuar avizat de către A.S.F., în baza unui raport scris transmis conducerii asigurătorului RCA, în care  acesta atestă faptul că:

a) tarifele au fost calculate în conformitate cu prevederile legale în vigoare;

b) calitatea datelor utilizate respectă cerințele menționate de prevederile legale în vigoare”, indică economica.net.

Totodată, este eliminată și obligativitatea ca firmele de asigurare să își justifice tehnic, cu date relevante trimise ASF modificările de tarif. O altă modificare propusă de ASF, susținută de UNSAR (asociația firmelor de asigurare) și impusă tot de reglementările europene este eliminarea articolului care arăta că vehiculele care din motive tehnice sau legale nu pot părăsi țara încheie asigurare doar pentru teritoriul României, cu riscurile și prețul aferent. Așadar, revine “Cartea Verde” pentru autobuze și alte vehicule care nu părăsesc țara.