Anul trecut, românii au realizat 550 de milioane de căutări pe Google despre sănătate. În topul tuturor căutărilor, subiectele legate de sănătate au ocupat locul doi, acest domeniu preocupându-i pe români mai mult decât alte subiecte din top, precum Economie și Finanțe (locul III) sau Frumusețe și Îngrijire Personală. Acesta este unul dinrte aspectele dezbătute recent la evenimentul „Healthcare Connections” – Educație pentru sănătate în România: parteneriate strategice între Guvern, mediul de afaceri și organizațiile neguvernamental. Mai mult, 58% din căutarile despre subiecte de sănătate au fost legate de boli și îngrijorări privind simptome, în timp ce abia 26% s-au referit la serviciile pentru sănătate.

Nevoia unui sistem de sănătate bine pus la punct a fost evidențiată de statisticile prezentate de către reprezentantul PricewaterhouseCoopers (PwC) România. Dacă în 2014 se estima că piața globală a serviciilor medicale urma să ajungă la 1 trilion de dolari americani, pentru 2017 se consideră că suma ar urma să crească la 1.7 trilioane de dolari americani. Aceste cifre par, cel puțin la prima vedere, îngrijorătoare.

În studiul Euro Health Consumer Index despre sistemele medicale naționale din Europa, realizat în 2014, România a ocupat penultimul loc din cele 36 de poziții ale clasamentului cu un total de 453 de puncte din 1.000. 

De asemenea, în România, studiile recente prezentate de „Salvați Copiii” arată o serie de statistici dramatice. Un copil cu vârstă de până în 5 ani moare la fiecare 4 ore, din cauze care pot fi prevenite.

”Avem nevoie să ne adaptăm mereu mediului, să livrăm informații utile și necesare românilor, la momentul şi în locurile în care ei caută informaţii și că auto-diagnosticarea este o tendință din ce în ce mai evidentă în România. Prin parteneriate solide, putem aduce o contribuție de impact pentru o mai bună sănătate a românilor și cred că toți cei prezenți la eveniment au arătat angajamentul către acest obiectiv”, a spus  Helen Tomlinson, General Manager GSK Consumer Healthcare România & Țările Adriatice, cu ocazia „Healthcare Connections” , eveniment organizat de GSK Consumer Healthcare.